Zobacz pełną wersję : Nikon D 500 filmowanie
Witam.
Zauważyłem problem w trakcie filmowania. Tryby 1980 50p/30p/25p/24p szarpią w trakcie panoramowania zarówno w ekranie aparatu jak i na tv w trakcie odtwarzania filmów. Jedyny tryb wolny od tej przypadłości to 1980 60p. W żaden sposób nie potrafię sobie z tym poradzić. Moje Panasonici GH3/G7 nagrywają prawidłowo zarówno w trybie 50p jak i i. Problem w tym że nijak nie można tego zmontować w projekcie bez pogorszenia jakości w produkcie finalnym Różnica w klatkach. Panasonici nie posiadają 60p. Jest na to jakiś patent?
Pozdrawiam, mado.
Powinno się dać w D500 ustawić 1080 50p zamiast 60.
Też tak uważam. Niestety jakaś chyba niedoróbka. Chciałem wspomóc film obrazkiem z D500 zwłaszcza w gorszych warunkach oświetleniowych a tu klapa. Ciekawy jestem jak to jest we wcześniejszych modelach nikona? Z filmem mam tylko doświadczenie z Panasonicami.
Maciek N
14-05-2016, 10:59
W poprzednich modelach Nikona ( D600/610, D750, D800/810) jest podobnie dlatego filmuję 60p. Jedyne co mi przychodzi do głowy to wykorzystywać te ujęcia stabilne. Panoramę stosuje się przecież sporadycznie. Zazwyczaj wcale, chyba że chcesz używać ze steady to nie polecam
Wraz z D750 60p używam D610 30p do bardzo stabilnych ujęć ze statywu lub monopodu i jest bardzo dobrze.
Należy tylko pamiętać że w sztucznym świetle migawkę ustawiamy na 100 aby nie było efektu migotania.
Czym jest spowodowane to szarpanie?
Czym jest spowodowane to szarpanie?
Jest duża szansa, że użyciem niewłaściwego czasu migawki.
michasacuer
14-05-2016, 13:05
W poprzednich modelach Nikona ( D600/610, D750, D800/810) jest podobnie dlatego filmuję 60p. Jedyne co mi przychodzi do głowy to wykorzystywać te ujęcia stabilne. Panoramę stosuje się przecież sporadycznie. Zazwyczaj wcale, chyba że chcesz używać ze steady to nie polecam
Wraz z D750 60p używam D610 30p do bardzo stabilnych ujęć ze statywu lub monopodu i jest bardzo dobrze.
Należy tylko pamiętać że w sztucznym świetle migawkę ustawiamy na 100 aby nie było efektu migotania.
I potem oddajesz materiał klientowi w 30p? Nie ma problemu na starszych TV/DVD?
Robiłem próby z różnymi czasami i ustawieniami. Rzeczywiście 60p jest OK. W stosunku do Panasoniców pod tym względem Nikon wydaje się daleko w tyle. Myślę że jest to sprawa kodeka albo oprogramowania - chyba. Na ustawieniach 50p nawet jak ktoś w kadrze się porusza zwłaszcza gwałtownie po czasie spoczynku też ten efekt występuje. Denerwujące.
Maciek N
14-05-2016, 13:35
Jest duża szansa, że użyciem niewłaściwego czasu migawki.
Niestety nie, chociaż wyższe czasy trochę zmniejszą przypadłość
- - - - kolejny post - - - - - -
I potem oddajesz materiał klientowi w 30p? Nie ma problemu na starszych TV/DVD?
Filmuję tak od roku i nikt nie narzekał że jest coś nie tak.
Jeśli macie jakiś plik na którym wyraźnie widać ten problem w 30p i moglibyście go udostępnić - chętnie bym zobaczył o co konkretnie chodzi.
michasacuer
15-05-2016, 07:51
Niestety nie, chociaż wyższe czasy trochę zmniejszą przypadłość
- - - - kolejny post - - - - - -
Filmuję tak od roku i nikt nie narzekał że jest coś nie tak.
Trochę się dziwie, że filmujesz w standardzie NTSC :D No ale obecnie TV łykają wszystko, tak więc who cares :D
Trochę się dziwie, że filmujesz w standardzie NTSC :D No ale obecnie TV łykają wszystko, tak więc who cares :D
30p to nie jest standard NTSC, to standard komputerowy i internetowy. NTSC to 30i.
Aparat nie ma nic wspolnego, szarpanie jest z matryc cmos ktore zapisują poziomo dane a kamery filmowe maja ccd ktore zgrywają zapis z calej matrycy dlatego nie ma efektu szarpania.
michasacuer
16-05-2016, 09:34
Aparat nie ma nic wspolnego, szarpanie jest z matryc cmos ktore zapisują poziomo dane a kamery filmowe maja ccd ktore zgrywają zapis z calej matrycy dlatego nie ma efektu szarpania.
REDy są na CMOSie i też mają rolling shutter. Moje c100 i wyższe Canony też mają CMOSy z rolling shutter. Szarpania nie ma :D
michasacuer
16-05-2016, 09:35
30p to nie jest standard NTSC, to standard komputerowy i internetowy. NTSC to 30i.
Jak juz mamy być ultra poprawni to 60i. W naszych TV mamy 50i
Maciek N
16-05-2016, 09:53
Aparat nie ma nic wspolnego, szarpanie jest z matryc cmos ktore zapisują poziomo dane a kamery filmowe maja ccd ktore zgrywają zapis z calej matrycy dlatego nie ma efektu szarpania.
Nie wiem skąd masz takie informacje. Teraz już tylko nieliczne kamery są na ccd. W 90% stosuje się matryce cmos.
Jak juz mamy być ultra poprawni to 60i. W naszych TV mamy 50i
W naszych TV mamy 25i :]
Po dokładnych próbach (na imprezie czyli w praniu) okazało się że film na TV przy ustawieniu 50p zachowuje się poprawnie. Lekkie strobo występuje tylko na podglądzie monitora w aparacie. Prze klatkach 60p obraz bez uwag zarówno na LCD monitora jak i w TV.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.