PDA

Zobacz pełną wersję : Wpadki z ostrością - Nikon D3100

VictoriaGreenred
27-04-2016, 16:26
Ostatnimi czasy pożyczam od dobrej znajomej Nikona D3100. Wszystko wydaje się być okej, do aparatu są dokupione obiektywy Nikkor 18-55 i 55-200. Byłoby super, gdyby nie problem z focusem. Gdy przełączę na tryb Guide jest dobrze, ale nie można całe życie robić zdjęć na jednym trybie. Na manualnym nie jestem w stanie działać ciągle, to po prostu zbyt męczące przy fotografowaniu koni, jak wiemy ruchliwych zwierząt. Próbowałyśmy razem to rozwiązać, ale żadna z nas nie wie tak do końca o co chodzi. Kończy się tak, że większość zdjęć jest do niczego, bo aparat się nie wyostrzył. Czy to wada konkretnego, jednego aparatu, obiektywu, czy ogólnie model jest niewypałem? Proszę o pomoc

amirez
27-04-2016, 16:36
Poczytaj tutaj. (http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=203311)

VictoriaGreenred
29-04-2016, 13:09
wczytałam się trochę, ale chyba nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie. Jestem amatorem, okej, ale znam zastosowania tych trybów. jedyny problem to autofocus. Może nie jest tam tak do końca to wspomniane, jeśli nie dało się tego odczytać z powyższej treści to kwestia pisania na szybko

GonzoG
29-04-2016, 13:33
Najwyraźniej nie bardzo znasz zastosowanie tych trybów, jak i trybów pracy AF.
Jeśli w jednym trybie dobrze ostrzy a w inny źle, to znaczy, że masz źle dobrane ustawienia aparatu.
Zacznij od porządnego przeczytania instrukcji aparatu.

notdot
29-04-2016, 16:34
@VictoriaGreenred - pokaż fotki, daj linka do nefa, bo tak to sobie gadamy i nic z tego nie wyniknie

harpooon
29-04-2016, 18:27