PDA

Zobacz pełną wersję : sigma 17-50mm 2.8 - czy tamron 28-75mm2.8

maronl
26-04-2016, 18:11
Witam serdecznie wszystkich uczestników forum jednocześnie prosze o wyrozumiałość gdyż jest to pierwszy mój post na forum , a jednoczesnoe chciałem poinformować iź jestem całkowitym amatorem, który dopiero zaczyna przygode z fotografią.
Obecnoe od niedawna posiadam aparat nikon D90 + kit 18-105mm. Obecnie chciałem dokupić jakiś w miare uniwersalny zoom chodz ważne by był jasny. Głowne jego przeznaczenie to zdjecia typu glamour i portrety -główną modelką i sponsorką jest moja żona ,ktora kocha pozować i wszystko co z tym związane. Chciałem Was spytać czy te szkiełka bedą dobre i ktore jest do tego celu lepsze. sigma 17-50mm 2.8 - czy -tamron 28-75mm2.8. ,dodam że bardzo mi zależy by uzyskać efekt rozmycia tła.
1- pytanie na ktorym z tych szkiełek można uzyskać mniejsze GO
2- ktore ma ladniejszy bokeh ( oraz ogolnie jest lepsze)
3- czy bedzie rożnica w GO gdy jedno jest pod dx a drugie fx bo mają w takim razir rózny ekwiwalent, bo jak rozumiem wspołczynnik 1,5 to do sigmy nie ma odniesienia , lecz Tamron po przeliczeniu ma ekwiwalent 42-112mm2.8f. Czy ma to znaczenie na głebie ostrosci?.
Z góry bardzo dziękuje za pomoc i sugestie oraz proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam maronl

madebyzosiek
26-04-2016, 20:10
1. Na obu szkłach będzie podobnie, ponieważ Tamron kończy się na 75, to głębia będzie ciut mniejsza na 75 i 2.8.

2. Ostrzejsza jest Sigma, Tamron jest znacznie lepszy po podpięciu do FX, bokeh mają podobny.

3. Jesteś w błędzie, Tamron ma ogniskowe 28-75, a Sigma 17-50 i niczego się nie przelicza, niezależnie od przeznaczenia szkła. Czyli Sigma na 28 widzi to samo, co Tamron na 28 i to samo, co Twój Nikkor na 28. Jeżeli jesteś w posiadaniu tylko D90 i nie masz FXa, to żadne przeliczanie nie ma sensu.