PDA

Zobacz pełną wersję : Obiektyw do Makro

AmatorNikon
22-04-2016, 14:12
Witam !
Mam zamiar zakupić obiektyw do makro. Samą fotografią makro zajmuję się od 2 lat, pracuję na 50 1.8 z pierścieniami. Przyszedł czas na kupno jakiegoś szkiełka stricte do makro. Body pod które będzie podpinany to d7100. Mój budżet to powiedzmy max 4000zł. Co będę fotografował ? Głównie owady/pajęczaki, wielkości od ok 1cm do ok 6-7cm. Zależy mi na jak najlepszej ostrości. Może, ale nie musi przydać się stabilizacja, bo zdarza mi się robić z ręki. Oczywiście mam już pewne modele nad którymi się zastanawiam, ale jeśli macie jakieś lepsze/ciekawsze propozycje to oczywiście proszę o ich podanie. Obiektywy nad którymi się zastanawiam to nikkor 105 f2.8 micro (tu czytałem o aberracji, ale czy aż tak ?), nikkor 85 f3.5 micro, nikkor 60 f2.8 micro i Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD. W grę wchodzi jeszcze sigma 150 f2.8 ale czy to aby nie zbyt duża ogniskowa do macro na cropa ?
Proszę o poradę bardziej doświadczonych w fot. makro :wink:

madebyzosiek
22-04-2016, 15:07
Ja mam i polecam Sigmę 105 2.8 OS, nie ustępuje niczym Nikkorowi, cenę ma o ponad 1000 mniejszą. O każdym z interesujących Cię obiektywów znajdziesz mnóstwo informacji na forum, poszukaj. Pozdrawiam serdecznie.

nyny1
22-04-2016, 15:13
Kazdy z wymienionych bedzie sie nadawal znakomicie :)

pozdro

Dark
22-04-2016, 15:29
Z listy usunąłbym ewentualnie obiektywy DX (np. Nikkora 85/3.5). Może w przyszłości przeskoczysz na pełną klatkę i nie będzie wtedy problemu ze zmianą szklarni.

Stabilizacja, przy skalach rzędu 1:1, na niewiele się zda. Ja korzystam na co dzień z Nikkora Micro 60/2.8D i bardzo sobie go chwalę.

AmatorNikon
22-04-2016, 15:57
Dzięki wielkie za odpowiedzi.
@Dark, rzeczywiście nie zwróciłem uwagi na to, że to obiektyw DX, na FF będę się przesiadał więc dzięki za uwagę, obiektyw odpada :wink: