PDA

Zobacz pełną wersję : D3200 + 18-105 kit + ??

X_fotoamator_X
20-04-2016, 21:24
Witam,

Tak jak w temacie, posiadam D3200 + kit 18-105. Przed wakacjami myślę o dodatkowym szkiełku. Do zabawy i nauki kit jest ok, ale zawodzie mnie przy fotografii krajobrazowej. Jestem początkującym amatorem, ale nawet moje niewprawne oko nie jest zadowolone z jakości takich zdjęć. Pomimo niskiego ISO, domkniętej przysłony, pstrykaniu ze statywu, wyłączonym VR i ostrzeniu na cały kadr przy maxymalnym przybliżeniu detale są rozmyte.

Wobec tego rozważam zakup kolejnego budżetowego szkła. Z jednej strony chciałbym robić ładne pocztówki na wakacjach, a z drugiej zastanawiam się czy kupno czegoś bardzo szerokiego dla 200-300 zdjęć w roku ma sens. Generalnie robie portrety dzieciom swoim, jak gdzieś pojedziemy to pocztówki i imprezki rodzinne. Po wstępnym researchu wybrałem:

1. Nikkor 35mm 1.8g --> od dawna myślę nad tym obiektywem, bardzo mi pasuje do portretów pod cropem (bawiłem się pożyczonym od znajomego), ale da się tym robić krajobrazy?
2. Sigma 17-50mm 2.8 --> w necie jest mnóstwo opinii o tym szkle, i dobrych i złych. Ogniskowe takie, że napewno byłby dobry do wszystkiego co robię, ale czy jest zauważalnie lepszy od kita 18-105? Jakby nie patrzeć to dublowanie zooma w kolekcji.
3. Sigma 10-20mm 4-5.6 --> klasyczny szeroki kąt w dobrej cenie. Tylko czy poza pocztówkami do czegoś mi się przyda?

A może macie jakieś inne sugestie w budżecie do 2000pln?

Z góry dziękuję za Wasze podpowiedzi.

klepyn
20-04-2016, 23:19