PDA

Zobacz pełną wersję : Stabilizacja obrazu

NiuniaBest
22-05-2007, 15:48
W obecnej chwili posiadam Nikona Coolpix L4. Chciałabym zamienić go na coś lepszego, biorę pod uwagę Nikona S10.Niestety jestem laikiem i nie we wszystkim się orientuję. Doczytałam się już na necie o 3 rodzajach stabilizacji obrazu: optycznej, mechanicznej i cyfrowej. Czy mógłby ktoś mi wyjaśnić która z nich jest najlepsza, bo to co przeczytałam na innych stronach w internecie to po prostu czarna magia dla mnie. Pozdrowienia dla cierpliwych forowiczów, którzy szepną mi słówko podpowiedzi :-D

milo_ja
22-05-2007, 15:54
Optyczna - układ stabilizacji znajduje się w obiektywie. Realizowana za pomocą ruchomych elementów optycznych. Zdecywoanie najlepsza.
Mechaniczna (domyślam sie, że chodzi o stabilizacją matrycy, bo optyczna jest też mechaniczna) - realizowana za pomocą zmiany położenia matrycy. Druga, co do skuteczności (W CoolPixie S10 ponoć nieźle zrealizowana).
Cyfrowa - nic się nie rusza, jedynie zmienia się sposób odczytu informacji z matrycy ("podąża" za zmianami położenia). Najgorsza.

Mam nadzieję, że nie pokręciłem i to coś pomoże (kolejność na pewno jest ok).

Mont
22-05-2007, 15:57
Nad wyższością stabilizacji optycznej nad mechaniczną można by dyskutować lech nie miejsce tu na to.
Czy stabilizacja cyfrowa nie polega na automatycznym podwyższaniu ISO w trudnych warunkach oświetleniowych celem skrócenia czasu naświetlenia ??

milo_ja
22-05-2007, 17:24
Cyfrowej stabilizacji najmniej jestem pewien. Coś mi się obiło o uszy, że w trakcie naświetlania "przesuwa" się obszar zczytywania danych z sensorów i tych jest pewien zapas. Ale może to tylko plotki... :)

Seeker
22-05-2007, 19:03
"Coś mi się obiło o uszy, że w trakcie naświetlania "przesuwa" się obszar zczytywania danych z sensorów i tych jest pewien zapas. Ale może to tylko plotki..."

Technika od dawna stosowana w kamerach wideo. Faktycznie czesc rozdzielczosci idzie na straty.