PDA

Zobacz pełną wersję : Wybór obiektywu trzy opcje.

faust1985
05-04-2016, 18:52
Witam.

Zdaję sobie sprawę, że temat może rozgrzać wyjadaczy czytających zapewne podobne posty co tydzień, ale wbrew pozorom nie jest on nieprzemyślany. O co mi chodzi, chodzi o to, że mam w zamiarze wyposażenie się w trzy obiektywy do mojego Nikona D5200. W sumie to już je wybrałem, jestem amatorem i tak pozostanie, najczęściej fotografuję na forum - reportaże, więc jakości nie potrzebuję ponadprzeciętnej.
Posiadam wspomnianego D5200 z kitem 18-105 z Metzem 50 AF - 1.
Potrzebuję do niego kupić

- szerokokątny i padło na : Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM
- stało-ogniskową portretówkę : 50 mm f/1.4 G AF-S
- tani zoom : Tamron SP 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD

W grę wchodzi użytkowanie: terenowe (góry, kajaki), reportaż (często w pomieszczeniach, często małych), do tego lubię makro do którego mam pierścienie z przeniesieniem automatyki i chciałbym spróbować sił w portrecie - takie mniej więcej priorytety. Ale do rzeczy, o co chciałem Was zapytać: jako doświadczeni pod względem umiejętności i doboru sprzętu doradźcie mi jaką kolejność kupna powinienem wybrać (i czy do tego zastosowania w pomieszczeniach małych nie lepiej jaśniejszej sigmy kupić)? Mam zamiar te zakupy rozłożyć na dłuższy okres czasu, dlatego chciałbym ułożyć chronologię zgodnie z najwyższą przydatnością.

Z góry serdecznie dziękuję za każdą podpowiedź.
Jestem otwarty również na korektę sprzętu, ale chciałbym jej cenowo nie przekraczać bo moja fotografia nie wyjdzie (póki co) poza amatorskie dokumentowanie wydarzeń i sporadyczny druk udanego zdjęcia.

Pozdrawiam.
Bartek

megasnajper
05-04-2016, 20:08
Różnica w świetle "jąsniejszej" sigmy i ze zeminnym światłem jest niewielka, dramatycznej poprawy pracy w słabym świetle nie będzie, jeżeli chcesz coś do ciemniejszych pomieszczeń są UWA ze światłem 2.8 np Tokina 11-20, albo 11-16. Będzie też nowa ze światłem f2 14-20.