Zobacz pełną wersję : Ciemne zdjęcia w trybie manualnym
Klaudia0
23-03-2016, 15:19
Witam, jestem osobą początkującą. Siedząc w domu chciałam zrobić zdjęcie w trybie manualnym - wychodzą ciemne. Na dworze w dzień po ustawieniu ISO wychodzą okej. Od czego to zależy?
Nikon D3300
To zależy od tego, co ustawisz.
Marek-frotka
23-03-2016, 15:28
:) Ustaw w Automat i rób zdjęcia :) - w międzyczasie poczytaj instrukcję obsługi.
Znajdź w internecie i poczytaj o zależnościach - czas - przesłona - ISO.
Miłej zabawy.
Witam, jestem osobą początkującą. Siedząc w domu chciałam zrobić zdjęcie w trybie manualnym - wychodzą ciemne
Skoro jesteś osobą początkującą po co robisz w manualu skoro nie znasz podstaw, po drugie, w mamualu jest drabinka ekspozycji, dobierz tak ustawienia aby aby wskazania były bliskie zera.
Niektórym się wydaje że jak robią w manualu to są PRO, ja fotografuję 40 lat i używam automatyki aparatu, manual przerabiałem w czasach gdy aparaty nie miały automatyki.
Witam, jestem osobą początkującą. Siedząc w domu chciałam zrobić zdjęcie w trybie manualnym - wychodzą ciemne. Na dworze w dzień po ustawieniu ISO wychodzą okej. Od czego to zależy?
Nikon D3300
To... zrób na automacie, wgraj fotkę do komputera, odczytaj exif przenieś ustawienia do manuala w body i zadziała. Chyba ;)
Zanim zabierzesz się za tryb manualny, przrób tryby "półmanualne" takie jak A i S, czyli automatyka czasu oraz przesłony. Obserwuj jak układają się parametry, a w międzyczasie poczytaj o tym co to czas naświetlania, przysłona i ISO. A odpowiadając na pytanie, Twoje ciemne zdjęcia są efektem właśnie tych 3 ustawień, ustawionych w błędny sposób.
pioterkow
24-03-2016, 00:40
Od czego to zależy? Nikon D3300
Poczytaj o zależności ISO/przysłona/czas naświetlania.
Jeśli zdjęcia są za ciemne to możesz:
1. Zwiększyć ISO - np. 400 zamiast 100
2. Zwiększyć przysłonę np. 4 zamiast 8
3. Zwiększyć czas naświetlania - np. 1/60 sek zamiast 1/250
Albo kombinacja wszystkich powyższych czynników :)