PDA

Zobacz pełną wersję : Używany kompakt do fotografowania przedmiotów w pomieszczeniach zamkniętych

Filimer
06-03-2016, 08:07
Nie znalazłem stosownego wątku na forum, więc zakładam nowy.

Jestem fotografem - amatorem, który do tej pory pracował na zaawansowanych kompaktach ( LUMIX FZ50 Panasonica) i obsługuje zawodowo sprzęt różnej klasy i różnych marek do celów dokumentacyjnych.

Potrzebuję wykonać serię fotografii przedmiotów w pomieszczeniach zamkniętych (makro) przy sztucznym oświetleniu, tanim aparatem kompaktowym. Aparat będą obsługiwać osoby mało zaawansowane, światło dobiorę lub kupię osobiście, zależy mi natomiast na znalezienie sprzętu, który będzie mało szumiał i poradzi sobie bez statywu lub da dobre efekty ze statywem i dłuższym czasem naświetlania.

Mam mało czasu, więc nie zdążę wyposażyć się w sprzęt lepszej klasy (d 7200), a tym bardziej nie będę chciał go zostawić osobom mało zaawansowanym, w związku z czym planuję zakupić używany kompakt Nikona w cenie do 700-800 zł. Czy waszym zdaniem L330 poradzi sobie z takim zadaniem, czy zdecydować się na inny model, np. młodszy 340 lub coś z serii P? Ewentualnie - kupić używkę wyższej serii do sporadycznego użytku biurowego?

Z góry dzięki za wszelką pomoc :)

ksh
06-03-2016, 11:53
Miesiąc temu do podobnych celów ktoś kupił samsung nx3000 bo były na wyprzedaży po 800zł i jest bardzo zadowolony, duża matryca aps-c jak w lustrzankach i fajny nawet obiektyw 16-50mm, do tego statyw i dwie żarówki błyskowe z parasolkami, efekty wychodzą rewelacyjne jak za te pieniądze, a użytkownik musi tylko nacisnąć na aparacie przycisk to wysłania zdjęć na kompa i gotowe.
Obecnie z tego co widzę używany NX300 da się zakupić w takiej cenie, a to lepszy aparat.

Borat1979
06-03-2016, 13:34
Za osiem i pół stówy jest na alldrogo nowy NX11 z obiektywem.

http://allegro.pl/samsung-nx11-18-55-mm-f-3-5-5-6-ifunkcion-warto-i5671407353.html

Filimer
17-03-2016, 08:53