PDA

Zobacz pełną wersję : LR 5.7 brak profilu do Tamrona 15-30 2.8 VC

kolorowooka
01-03-2016, 20:08
Co prawda pisałam juz w wątku Tamrona 15-30 2.8 VC ale może tutaj jest bardziej odpowiednie miejsce...

W końcu odebrałam zamówionego T 15-30 ;) Niestety zaczął padać deszcz, więc zrobiłam na szybko tylko kilka ujęć. Niestety Lightroom 5.7 nie ma profilu do tego obiektywu. Doczytałam, że Camera Raw w Photoshopie ma ten profil, ale nie mam za dużo doświadczenia w PS. Trochę szukałam na necie i na jednym forum znalazłam, że ktoś ręcznie przeniósł ten profil z PS do LR
Canon has just released Camera Raw 8.8 today (3/19) which includes a lens correction profile for the Tamron 15-30 2.8 VC, but the update hasn't reached Lightroom yet. That's slightly irritating. I manually copied the .lcp to the \AppData\Roaming\Adobe\CameraRaw\LensProfiles\1.0 folder so it's usable in LR. It works though, no more bent lines @15mm.
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=1422422
Niestety nie wiem gdzie go znaleźć i gdzie jest folder do którego trzeba go skopiować.

GonzoG
01-03-2016, 20:49
Trudno żeby był profil do obiektywów, który nie istniał jak wyszedł LR5.7

Profil znajdziesz wersji nowszej niż ten obiektyw.

zdyboo
01-03-2016, 21:41
kolorowooka, zakładam, że masz winzgrozę, a zatem robisz tak:
1. Zasysasz z sieci najnowszy plik Camera Raw.
https://helpx.adobe.com/camera-raw/kb/camera-raw-plug-in-installer.html
2. Zasysasz darmowy paker 7zip, możliwe że już masz, a jak nie to:
http://www.7-zip.org/
3. CameraRaw_9_4.zip rozpakowujesz 7zip i otrzymujesz plik CameraRaw_9_4.exe, który jest niczym więcej niż spakowanym archiwum.
4. Prawym klawiszem klikasz na CameraRaw_9_4.exe i wybierasz z menu kontekstowego opcje 7-Zip -> Otwórz archiwum
5. Otwiera się okienko pakera z listą czterech katalogów, Ciebie interesuje ostatni o nazwie "$_OUTDIR"
6. Dwuklik go otwiera, kolejny dwuklik otwiera podkatalog o nazwie "LensProfile".