PDA

Zobacz pełną wersję : d700 i jak uzyskac taka biel

witboy
24-02-2016, 01:30
chcialbym uzyskiwac taka biel jak na tym poscie u Tuskowej, czesto sa zdj rowniez u innych foto we wnetrzach na zastanym swietle, uzywam lightroom probowalem ochladzac wb, zdejmowac samo nasycenie niebieskiego i zoltych macie jakies inna porade moze jakis preset? bylbym mega wdzieczny, bo widze tu ze nasycenie jest zmiejszone i kontrast, tego probowalem i za chiny nie moge tych bieli i chlodnych barw i tego bialego odcienia skory uzyskac

http://www.makelifeeasier.pl/moda/look-of-the-day-jest-zbyt-zimno-zeby-ladnie-wygladac

RAW1
24-02-2016, 11:55
Wydaje mi się, że w LR będzie ciężko zrobić taką postprodukcję (ale może się mylę, jestem tylko amatorem). Z tego co widzę na moim monitorze to odcień skóry nie jest taki biały, kolor skóry na twarzy leci w czerwień. Wg mnie lepszym narzędziem będzie PS i post processing na przynajmniej 2 warstwach. Zwróć uwagę, że modelka i ubranie jest cieplejsza od tła. Cienie pod ławkami są zielonkawe, również szpary między deskami, kolor morza jest również troszkę inny - tutaj albo tinta i WB albo spróbuj tone splitting w cieniach kolor zielonkawy/niebieski. Całe tło w histogramie jest pewnie przesunięte w prawo (efekt delikatnego high-key) - to wyniknąć mogło np. ze światła zastanego i korelacji między oświetleniem modelki i tła.
Natomiast sylwetka wg mnie jest praktycznie nietknięta, może nasycenie kolorów podciągnięte, bo to widać w szczególności. Tutaj w LR możesz bawić się pewnie tylko pędzlami różnej wielkości.

Jeżeli interesuje Cię tylko background (bez modelki) to wystarczy wg mnie zastosować powyższe. I w takim przypadku cały postproces można na pewno zrobić w LR.

witboy
24-02-2016, 13:47
bardziej tlo modelki to zazwyczaj ogarnialem kolorami tylko wlasnie w lr niema warstw zebym mogl oddzielic modelke od tla chyba musze sie przeprosic z ps

RAW1
24-02-2016, 14:55