Zobacz pełną wersję : Stare body -> nowy obiektyw | PRZESŁONA?
Witajcie,
Jestem początkujący i trochę już czytałem ale nie mogę odszukać odpowiedzi na jedno pytanie które mnie nurtuje.
Otóż z tego co wyczytałem, starsze body nikona mają w body dźwignię która porusza mechanicznie przesłoną w obiektywie. Więc jeśli podepniemy obiektyw który ma własny pierścień do ostrzenia to musimy go zablokować na największej przesłonie aby działał z aparatem i wtedy przesłonę ustawiamy w body a nie na pierścieniu.
A co w wypadku kiedy do starszego body podepniemy obiektyw który już nie ma tego "wejścia na dźwignię" która jest w body? I nie ma też pierścienia od przesłony? Czy taki obiektyw po prostu nie pasuje?
Pozdrawiam!
Przysłona.
Starsze body czyli jakie ?
Jak masz przykładowo nikona D80 to możesz podpinać najnowsze obiektywy nikona bez jakichkolwiek pierścieni, łatwiej jak zapytasz o konkrety.
Chodzi o obiektywy z elektromagnetyczną przysłoną? Niestety nie współpracuje ze starszymi body: D2, D1, D200, D100, D90, D80, D70, D3000, D60, D50, D40 i F6.
Na razie są chyba tylko cztery obiektywy bez popychacza (typ E). Ale podejrzewam, że nie o to chodziło pytającemu.
Obiektywy typu G (bez pierścienia przysłony) mają co prawda popychacz, ale nie będą działać ze starszymi aparatami analogowymi we wszystkich trybach. Bo jeśli w menu nie przewidziano możliwości nastawienia przysłony, to nie zadziała tryb A i M (może zadziała, ale tylko na jednej wartości). Natomiast tryb S i P powinny zadziałać. Ale to też nic pewnego.
Chodziło mi właśnie np. o nikona d80 i jak się to ma do nowych obiektywów. Dzięki, myślałem że nowe obiektywy nie mają już popychacza i stąd moje pytanie.
Przysłona.
Starsze body czyli jakie ?
Jak masz przykładowo nikona D80 to możesz podpinać najnowsze obiektywy nikona bez jakichkolwiek pierścieni, łatwiej jak zapytasz o konkrety.
2 zdania i 2 poważne błędy...1. Przesłona i przysłona są tu jednoznaczne.