PDA

Zobacz pełną wersję : typy mocowań

Babie Lato
21-02-2016, 12:13
Witajcie :)
Obserwuję i obczytuję Wasze forum od momentu rozpoczęcia bajecznej przygody z lustrzanką (ups! czyli dopiero od miesiąca ;) ).
Wiele, wiele się już nauczyłam i poznałam. Ale chciałoby się więcej.
Jako, że najbardziej cieszy mnie zabawa ze starymi obiektywami (zapoznałam się z Heliosem i Zenitarem)- ciągle szukam info o nich.
Wiem już, czym się kierować mając Nikona, ale... nadal nie znam się na bagnetach innych systemów.
Przekopałam forum (może nie potrafię odnaleźć wątku?), odmęty internetów i nigdzie nie znalazłam jakiegoś zestawienia (ze zdjęciami), które prosto obrazowałyby bagnety T-mount, M42, itd.
Chciałabym spojrzeć na dupkę i wiedzieć, co widzę - prostymi słowy wyjaśniając moje pytanie :)

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie!

GonzoG
21-02-2016, 13:13
M42 i T2 są identyczne. Oba to gwint 42mm, różnią się jedynie skokiem gwinu - .75mm w jednym i 1mm w drugim.

A zdjęcia bagnetów bardzo łatwo znajdziesz w Google. Część z nich jest bardzo podobna i trzeba uważnie porównać.
Są też strony zbierające te informacje, ale w Nikonie i tak to zbędne.
Wszystko poza T2, M42 i średnim formatem (no. P-six) wymaga grubych adapterow z soczewkami, które najczęściej są kiepskiej jakości optycznej i tylko psują obraz.

2pompony
21-02-2016, 19:36
T2 to system mocowania wymiennych tyłów do obiektywów Tamrona. O ile wiem nie ma aparatów z mocowaniem T2, a próba zakręcenia obiektywu T2 do aparatu z mocowaniem M42 nieodwołalnie niszczy gwint, a nawet gdyby się udało jakoś go zamocować, nei zrobisz ostrego zdjęcia z powodu złej odległości 'register'.