PDA

Zobacz pełną wersję : Ciemne zdjęcia w trybie S

JuliaM
18-02-2016, 18:14
Witam.
Na wstępie dodam, że jestem początkującą właścicielką Nikona, która chce wyjść z Auto. Czytałam forum, ale nie znalazłam nic na temat mojego problemu.

Po wybraniu trybu S oraz doborze ustawień zdjęcia wychodzą ciemne, wręcz czarne. W czym tkwi problem?

Moje body to D7000.

Pozdrawiam.

madebyzosiek
18-02-2016, 18:16
A jakie ustawienia dobierasz? Możesz napisać?

C_K
18-02-2016, 18:29
W trybie S dobierasz sama czas...ale nie taki jaki sie podoba tylko taki aby naswietlić prawidłowo zdjęcie. Jeśli ustawisz czas tak krótki że automat nie może juz dobrac niższej przesłony (ze wzgledu na obiektyw który niższej nie ma) to logiczne że czas naswietlenia będzie za krótki i zdjęcie będzie za ciemne.
Przykład: Masz obiektyw np z minimalna przesłona 2.8 i zmieniasz w trybie S czas naswietlania. Skracasz go, automatyka otwiera bardziej przeslone, skracasz go bardziej automatyka jeszcz ebardziej otwiera przyslone aby zachowac poprawna ekspozycje ale w koncu dochodzisz do takiej wartosci przeslony ktora jest minimalna w Twoim obiektywie a mimo to skracasz dalej czas, drabinka wychyla się pokazując niedoswietlenie a ty dalej go skracasz. Pewnie tak masz co ?
N

_DsP_
18-02-2016, 23:40