Zobacz pełną wersję : szkiełko do wszystkiego
Witam
Stoję przed podjęciem decyzji zakupu obiektywu który byłby wykorzystywany w fotografii "wycieczkowej"
Jestem typowym amatorem i przyznam że mnie osłabia częsta zmiana obiektywu.
Moje typy to
Sigma 18-250 Macro
Sigma 18-300
Nikon 18-300
Tamron 16-300
Moje pytanie to który z tych wymienionych będzie naj.....
Najlepszy zakres ma Tamron 16-300, jest też względnie dobry optycznie.
Maly.Psikus
09-02-2016, 22:14
Też patrzałem za czymś dobrym (nie za drogim) i uniwersalnym :-)
Święta zasada, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Zmiania szkła nie jest taka straszna a dzieląc tak szeroki zakres na 2 szkła jakość
"wycieczkowych" zdjęć będzie lepsza :)
A zdradź tajemnicę jakiej puszki używasz?
Święta zasada, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Zmiania szkła nie jest taka straszna a dzieląc tak szeroki zakres na 2 szkła jakość
"wycieczkowych" zdjęć będzie lepsza :)
A zdradź tajemnicę jakiej puszki używasz?
D 5200 oraz N-18-105 , N 35 1.8 G
Ned Stark
10-02-2016, 11:05
D 5200 oraz N-18-105 , N 35 1.8 G
I brakuje tobie tutaj zakresu? Ja na wycieczkach używam w 90% szerokiego kąta 12-24 i mnie brakuje często szerokości...
Co ty na tych wycieczkach fotografujesz? Dziwię się, że masz siłę chodzić skoro problemem może być przepinanie obiektywu...
Może trzeba pomyśleć o kompakcie.
Generalnie kupując jakiegoś potworka 18-300 musisz się pogodzić że stracisz troszkę jakości w porównaniu z tym co masz plus to że 300mm i tak nie będzie użyteczne chyba że będziesz śmigał ze statywem.
cz4rnuch
10-02-2016, 11:44