Zobacz pełną wersję : Sigma 50mm f 1.4 ex dg hsm Nikon D7100
Witam jestem posiadaczem Nikona D7100 z kilkoma obiektywami w tym Nikkor 50mm 1,8 D. Ogólnie jestem z niego zadowolony jednak f1,8 jest małoużyteczne i zazwyczaj przymykam 2,2-2,5. Pojawiła się okazja kupna w/w Sigmy 50mm 1,4 obiektyw świetny (mam okazje pracować na nim u znajomego na FX). Z jednej strony ogromnie mnie kusi, ale czy przy moim obecnym body jest sens teraz zmieniać czy robić nikonowską wersją którą posiadam? Z budżetem nie poszaleje bo jestem studentem aczkolwiek mógłbym sobie pozwolić na zakup. Z góry dzięki za pomoc.
cezary-k
07-02-2016, 20:02
Moja sigma na pełnej klatce jest używalna od 1.8
Nieźle wypadają też Nikkory 50/1.4 na DX (ff niekoniecznie), poczytaj, wypróbuj, sporo tańsze. Sam będę się do któregoś przymierzać powoli, więc tylko sygnalizuję, też jestem ciekaw porównania z Sigmą (koniecznie na DX).
No właśnie, są nikkory 50mm 1,4 w wersji G i D czytając na forach o nich trudno wybrać lepszy ze względu na dystorsje, szybkośc AF. Jednak przy każdym takim wątku pisali własnie o tej Sigmie. Robiłem nimi wszystkimi trzema tyle że pod FX, w różnych odstepach czasowych nieraz po kilka miesięcy, ale porównując zdjęcia Sigma wydaje się najlepsza najlepsza. Nie miałem okazji przetestować "w terenie" pod moim DX czego żałuje. W ciągu roku planuje przejść na pełną klatkę D700/D610. I nie wiem czy warto już kupić 50 1,4 czy wstrzymać się do czasu kupna body
Można się domyślać, że szybszy będzie AF-S, dystorsja (na FX spora) i reszta parametrów na papierze wygląda dość podobnie, ze wskazaniem jednak na AF-S. Sigma wygląda oczywiście na lepszy obiektyw, ale i ~2x droższy (stąd w ogóle te rozważania), o wielkości nie wspominam.
Niekoniecznie AF-S musi być szybsza :)
pamiętam jak się zdziwiłem jak miałem AF 85mm f/1.4D i nowszą AF-S, skalę przelatywał szybciej starszy model. W praktyce to nie było zauważalne, a w AF-C miałem wrażenie, że nowszy był lepszy.