Zobacz pełną wersję : Jaki obiektyw do Nikon D5100?
Witam, jestem fotoamatorem, dlatego tutaj kieruję swoje pytanie. Obecnie mam podstawowy obiektyw 18-55 mm VR. Jednak chciałabym zmienić na coś lepszego, najlepiej do portretów. Co polecacie? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam :)
Jaki budżet?
Rozważ 50mm f/1.8G
Jaki budżet? Jak najmniejszy ;) chciałabym zmieścić się granicach 700-800 zł.
W tym budżecie, jesli chodzi o nowe obiektywy, to w zasadzie tylko stałoogniskowe Nikkor AF-S DX 35 mm f/1.8G (http://www.optyczne.pl/index.html?producent=77&obiektyw=833&typ=0&moc=0&sort=) lub Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G (http://www.optyczne.pl/index.html?producent=77&obiektyw=982&typ=0&moc=0&sort=).
Są to obiektywy będące najczęstszym wyborem amatorów szukających nowych możliwości, jasne, niedrogie i przyzwoite optycznie. Ja podsunąłbym jeszcze pod rozwagę niewiele droższy zoom AF-S DX 55-200 mm f/4-5.6G ED VR II lub VR (http://www.optyczne.pl/index.html?producent=77&obiektyw=624&typ=0&moc=0&sort=). Dłuższa ogniskowa poszerzy możliwości Twojego aparatu, także przy portrecie. Wadą jest nie najlepsza światłosiła, ale w jasny dzień efekty powinny być ciekawe w tym zakresie ogniskowych. Oczywiście są to obiektywy amatorskie, mieszczące się (lub prawie mieszczące) w założonym budżecie a dające pole do kreatywności fotografa;)
Andrzej1974
06-02-2016, 11:06
Jakie portrety chciałbyś robić (portrety są różne!) i gdzie?
Fotografuję głównie bliskie osoby i znajomych, ale ostatnio zaczęłam szukać modelek przez różne strony. Portret głównie pojedynczy, w plenerze. W tym roku szykuje mi się sporo imprez okolicznościowych, dlatego fajnie jakby obiektyw spisywał się także w kościele czy na sali.
Kojocisko
06-02-2016, 14:34