PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon D5300 -pomoc z obiektywami

Dziubson
04-02-2016, 11:38
To mój pierwszy post tutaj, tak więc CZEŚĆ wszystkim!
Co do tematu - jestem amatorem, do tej pory trochę fociłem Lumixem dmc-fz20, teraz przyszła pora na lustrzankę i padło na D5300 (wcześniej bawiłem się trochę D7000 ojca). Aparat niedługo do mnie trafi z obiektywem nikkora 18-140, dodatkowo posiadam w domu nikkora af 70-300 4-5.6 G od nikona F65 i heliosa 44m-4 ze starego zenita.

I tu moje pierwsze pytanie, czy da radę jakoś sensownie z zadowalającym skutkiem wykorzystać te 2 ostatnie obiektywy z moim aparatem? Wiem, że z nikkorem będę musiał ostrzyć ręcznie, a do heliosa będę potrzebował przejściówki, ale czy fotki z tego nikkora wyjdą zadowalające? Nie chcę się zrazić, a obiektyw ma fajną ogniskową. Posiadam też w miarę dobry statyw i tym nikkorem fociłbym pewnie trochę z jego wykorzystaniem, choć z ręki pewnie też.
Czy przejściówka heliosa albo sam helios może mieć jakiś negatywny wpływ na aparat? (tyle tych przejściówek na allegro za jakieś grosze, więc trochę się boję o jakość wykonania)
I jeszcze takie pytanko, czy w dalszej przyszłości do takiego maleństwa można podłączyć jakieś supertele typu tamron 150-600? Nie za ciężki dla niego? :p

Z góry dzięki za pomoc i cierpliwość ;)

Pozdrawiam serdecznie

PS. Jeszcze tak mi się przypomniało - czy ktoś kupował może w eGlobalCentral i podzieli się własnym doświadczeniem z tym sklepem?

GonzoG
04-02-2016, 12:37
Ten stary Nikkora jest bardzo słaby.
A helios będzie tak dobry jak adapter który kupisz. Dodatkowo nie będzie z nim pomiaru swiatla, więc ustawienia na oko.

A podłączyć mozesz co chcesz. T150-600 wcale nie jest ciężki.

Dziubson
04-02-2016, 12:42
@GonzoG to nie warto zaczynać zabawy z tym starym nikkorem tylko lepiej się go pozbyć i kupić coś nowszego z takim zakresem? A co znaczy "lepszy" adapter? Te bez soczewki to po kilkanaście złotych widzę i każdy tak samo wygląda. A z soczewką pewnie sporo na jakości się traci