PDA

Zobacz pełną wersję : Lustrzanka i obiektyw dla amatora do ~1,5K

DyndaS
30-01-2016, 00:17
Witam,

Przymierzam się do zakupu lustrzanki i obiektywu. Do tej pory jedyny aparat jaki znam jest po prostu tym w telefonie, więc w jeśli chodzi o temat foto jestem krótko mówiąc zielony. Planowanym głównym zastosowaniem aparatu będzie głównie robienie zdjęć w domu oraz możliwe, że co jakiś czas jakiś film (recenzje, video recenzje, vlogi). No a kto wie... może wkręcę się bardziej w samo foto.

Przed napisaniem tematu trochę poczytałem i z używek myślałem nad Nikon D5100, choć nie wiem czy to jest najlepszy wybór, stąd przybyłem tutaj ;) . Zależy mi na czymś łatwym do obsługi przez amatora.

Edit.
Chyba pomyliłem działy, więc prosiłbym moderatora o przeniesienie tematu do właściwego.

notdot
30-01-2016, 00:30
To ja zadam przewrotne pytanie:
dlaczego lustrzanka?

DyndaS
30-01-2016, 00:34
Ponieważ odradzono mi kompakty :P ...oraz widziałem kilka zdjęć zrobionych niedrogą lustrzanką jak 450d, które robią wrażenie.

Mam nadzieje, że zrobienie przynajmniej przyzwoitego/dobrego zdjęcia lustrzanką nie jest takie trudne. No a w każdym razie raczej będzie z pewnością sporo lepsze, niż zrobione Samsungiem Galaxy S3.

r_m
30-01-2016, 00:53
Mam nadzieje, że zrobienie przynajmniej przyzwoitego/dobrego zdjęcia lustrzanką nie jest takie trudne. No a w każdym razie raczej będzie z pewnością sporo lepsze, niż zrobione Samsungiem Galaxy S3.

Nie, nie jest "takie" trudne, podobnie, jak nie jest trudne zrobienie dobrego zdjęcia Twoim Samsungiem.
Zobacz te filmy https://www.youtube.com/playlist?list=PL7ECB90D96DF59DE5 - można je traktować z przymrużeniem oka, ale w wielu z nich fotografowie mówią, w jaki sposób radzili sobie ograniczeniami sprzętu.

ksh
30-01-2016, 01:58
W cenie do 1500zł dla używanych lustrzanek alternatywa obecnie to nowe bezlusterkowiec olympus/panasonic/fuji/sony często nazywane kompaktem z wymienną optyką lub hybrydowy lub systemowy, dziwne nazwy ale nie o to chodzi.