PDA

Zobacz pełną wersję : Światło stałe LED vs błyskowe

smogg9
27-01-2016, 14:53
Witam,
jestem zupełnie początkującym jeśli chodzi o fotografie ze światłem sztucznym (kiedyś doświetlałem lampą zdjęcia makro w terenie i tyle). Myślę nad oświetleniem do fotografii produktowej, jedzenia, ale także ludzi (pewnie tak wyjdzie...). Przeczytałem już kilkaset stron na temat lamp, ale chciałbym jeszcze zobaczyć Wy napiszecie nt. światła stałego LED vs błyskowe w takich zastosowaniach.

Myślę nad Quantuum Video LED 600, Quantuum zestaw Up 600 Kit, zestaw Quantuum Move 300, ewentualnie LED + jakiś błysk, do każdego z tych dokupię softbox, jakieś modyfikatory światła (plaster miodu, strumiennica). Generalnie zestaw który zamknie się w kwocie około 1500zł (+/- 200zł), nie chcę też porywać się z motyką na księżyc i wydawać nie wiadomo ile.

Nie planuję tego brać w teren.

ksh
27-01-2016, 15:39
Te lampy LED są bardzo słabe, to jest dobre do video, o wiele lepiej już zrobić zestaw na świetlówkach ale ceny dojdą do tanich chińskich lamp studyjnych, może to będzie alternatywa, lampa 200-250Ws jest do kupienia nowa od 250zł.
Jeśli jednak chcesz mieć kontrole na światłem i uczyć się tego to odradzam tanie lampy studyjne ponieważ bez mocnego pilota ( światło modelujące ) przynajmniej 200W zamęczysz się i sporo stracisz nerwów.

smogg9
29-01-2016, 18:17
odradzam tanie lampy studyjne ponieważ bez mocnego pilota ( światło modelujące ) przynajmniej 200W zamęczysz się i sporo stracisz nerwów.

Poczytałem jeszcze o tych ledowych i rzeczywiście odpuszczę sobie. Tanie studyjne, to masz na myśli 200-250zł? 150W jako modelujące to za mało do nie dużych przedmiotów (butelki, produkty spożywcze)?

GonzoG
29-01-2016, 18:20
Do zdjęć takich przedmiotow, to tylko lampy reporterskie. Studyjne będą za mocne, szczególnie te tanie, które mają bardzo małą regulację mocy.