PDA

Zobacz pełną wersję : Czy to bubel zakładu fotograficznego?

Rolnik
14-01-2016, 21:37
Witam.
Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu zakładam temat, jeśli nie, niech moderator mi wybaczy.
Do rzeczy.
Podczas remontu znalazłem kilkunastoletni negatyw (wywołany te kilkanaście lat temu). Oddałem go do zakładu fotograficznego celem jego zeskanowania. Panowie wyrobili się w ciągu godziny i nagrali na CD. Płytkę odpaliłem w domu dopiero po jakimś czasie i... w tym momencie trochę się zdenerwowałem. Na wszystkich skanach widoczne są czarne paski. Mniejsze lub większe, zawsze od tej samej strony. Nie znam się na sprzęcie, ale wydaje mi się, że źle ustawili film. Chyba, że się mylę, i wina leży po innej stronie? Negatyw nie jest najmłodszy.

A oto przykład:

http://s1382.photobucket.com/user/paul4212olnik/media/08060008_zps5ayybzia.jpg.html

Zdjęcia robione były Zenitem + Helios 44m-4, negatyw to Kodak, jakiś najtańszy. Nie mam odbitek z tamtego czasu, tak żeby porównać. Do zakładu mam kilkanaście km i zanim się do nich wybiorę chciałbym zasięgnąć Waszej opinii.

RobertMiernik
14-01-2016, 21:49
Mówisz o tym czarnym pasku na górze? Węższym z lewej i szerszym z prawej strony?

zgera
14-01-2016, 21:51
Źle ustawili negatyw w skanerze, jeśli Ci ten pasek przeszkadza można go w programie graficznym usunąć, przyciąć delikatnie zdjęcie.

Rolnik
14-01-2016, 21:53
Dokładnie. Nieraz jest go więcej, innym razem mniej.
Doczytałem się, że skanowali na maszynie Noritsu Qss 3202 SD, jeśli to coś da. Dla mnie to czarna magia.

Obciąć górę to dam radę, ale dołu trochę szkoda.

kazzi
15-01-2016, 00:13
Samo przycinanie kadru nie załatwi do końca sprawy.Na innych kadrach gdzie będzie widoczny horyzont, budynki lub drzewa od razu da się zauważyć pochyłość kadru. Lepiej obrócić o kilka stopni cały kadr.
Takim prostym programem gdzie to można zrobić jest FastStone .

Ketosz
15-01-2016, 01:13