PDA

Zobacz pełną wersję : jaką przysłonę wybrać?

MarekD3100
14-01-2016, 13:01
Witam serdecznie,
ponieważ testuję moje nowe szkiełko Tamron 90mm f2,8 di macro potrzebuję pomocy w wyborze przesłony.
Wybrałem 4 zdjecia o identycznym kadrze - różnica polega tylko i wyłącznie na przesłonie. Wybrałem dosyć duze przysłony (F10, F20,F29 i F40). Dodam tylko że niektóre zdjęcia zostały nieco rozjaśnione żeby było cokolwiek widać.
Jestem amatorem i ucze sie stad ten temat:)
1. f 10

https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
http://images77.fotosik.pl/233/2a7a86cf97be1722med.jpg]źródło (
2. f 20

http://images76.fotosik.pl/232/ca705d59ae543d8fmed.jpg]źródło ([URL=http://www.fotosik.pl/zdjecie/ca705d59ae543d8f)
3. f 29

źródło (http://www.fotosik.pl/zdjecie/4ec8de25d5ee1e4f)
4. f 40

źródło (http://www.fotosik.pl/zdjecie/135bafbeebad530b)
Będę wdzięczny za jakiekolwiek info.
pozdrawiam Marek

zgera
14-01-2016, 13:22
Czy zauważyłeś różnicę po zmianie przysłony?
Domykając przysłonę, większa wartość liczby uzyskujesz większą głębię ostrości ale tracisz światło.
Jaką przysłonę wybrać musisz zdecydować sam, bo od tego zależy jaki efekt na zdjęciu chcesz uzyskać.

arturmsi
14-01-2016, 14:44
ale to my mamy wiedzieć co Ty chcesz mieć ostre na zdjęciu?
Wraz domykaniem przesłony, wydłużaj proporcjonalnie czas, wtedy chociaż zobaczylibyśmy zdjęcia identycznie naświetlone.

MarekD3100
14-01-2016, 17:17
ale to my mamy wiedzieć co Ty chcesz mieć ostre na zdjęciu?
Wraz domykaniem przesłony, wydłużaj proporcjonalnie czas, wtedy chociaż zobaczylibyśmy zdjęcia identycznie naświetlone.

nie nie macie wiedzieć co ja chcę od zdjęcia tylko oczekiwałem podpowiedzi jak poprawności wyboru przysłony.

2pompony
14-01-2016, 18:17
Widzę po tej odpowiedzi, że albo kompletnie nie widzisz jakie są skutki zmiany przysłony, albo nie rozumiesz o co pytasz.