PDA

Zobacz pełną wersję : D7100 - problemy z softem czy ze mną ;) ?

ivonne
05-01-2016, 21:00
Witam!
Niedawno wysyłałam body z obiektywem (Tamron 150-600) do serwisu tejże firmy, m.in. ze względu na luzy na bagnecie. Przy okazji wspomniałam o tym, iż odnoszę wrażenie, że nie zawsze AF trafia w punkt, tzn. ustawiam ostrość na oko ptaka, a ostrzejsza wychodzi jego wypięta pierś. O ile dobrze kojarzę, wgrano nowy soft, tylko nie wiem, czy do body, czy do obiektywu - nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że ingerencja serwisu nie powinna wykraczać poza szkło.
Od tego czasu pojawił się problem ze spustem migawki - o ile dobrze kojarzę (wiem, że za dużo tych niewiadomych, ale nie chcę wprowadzać w błąd; niestety, moja pamięć jest zawodna) na trybie AF-A spust migawki się blokuje i często dopiero po drugim restarcie aparatu da się wykonać zdjęcie (a ptaka już nie ma...). Czy to ja coś źle robię? Od zawsze mam ustawioną opcję priorytetu ostrości, ale nigdy wcześniej nie notowałam takich problemów. Fotografuję w trybie preselekcji przysłony, głównie statyczne "obiekty".
Zauważyłam również, że nie mogę przestawić funkcji czyszczenia matrycy z "przy uruchamianiu" na "przy wyłączaniu".
Mam również pytanie z serii głupich :) Na podglądzie punktów AF w wizjerze widzę 51 punktów, niezależnie od tego czy wybieram AF-S 5 pkt, czy AF-A 51 pkt. Czemu tak się dzieje? Nie żebym narzekała... ;)
Pozdrawiam!

ivonne
06-01-2016, 17:57
reset ustawień

Wydaje mi się, że po powrocie sprzętu z serwisu wracałam do ustawień fabrycznych, bo wszystko miałam poprzestawiane, ale nie mam 100% pewności, więc dla świętego spokoju spróbuję tej metody :)

lortek
06-01-2016, 21:35