Zobacz pełną wersję : Co ja robię źle? Nikon d7100
CAROLAJN
28-12-2015, 13:17
Hej!
Mam problem ze swoim nikonem d7100. Wcześniej robiłam zdjęcia d80 i 50mm 1.8 i zdjęcia wychodziły piękne, ostre. Niedawno zaopatrzyłam się w d7100 i 50mm 1.4 i zdjęcia wychodzą raz na 100 razy ostre. Ustawiłam aparat, tak jak d80, czyli: AF-S. Zwykle fotografuję portrety. Ostatnio jednak rodzina prosi mnie o drobne reportaże: roczek dziecka itp. I tutaj dopiero zaczyna się zabawa. Przesłonę ustawiam na jakieś 2.8 i podkręcam ISO, jednak zdjęcia są kompletnie nieostre. Jestem całkowitym amatorem i nie wiem co z tym problemem zrobić. Może to być wina ustawień czy kupiłam felerny sprzęt? Pozdrawiam
pan.lukasz
28-12-2015, 13:20
wszystkie parametry podaj
Pokaż te zdjęcia wraz z exifem.
Co to znaczy nieostre?
Zdjęcia mogą być np.:
1. Nieostre wszędzie. Najrzadszy przypadek. Winny jest obiektyw.
2. Nietrafione. Wtedy ostro jest nie tam gdzie trzeba. Winny może być aparat lub obiektyw. Akurat ten obiektyw słynie z shift focus.
3. Poruszone. Wina operatora. Trzeba skrócić czas
4. Zaszumione. Wina operatora. Trzeba obniżyć ISO
5. Za mała GO. Błąd operatora, który przesiadł się z kompaktu lub telefonu.
6. Nieostre wszędzie w stopniu umiarkowanym. Wina operatora, który naczytał się o GO i robi fotki na f32 (dyfrakcja).
Domysły ale:
ten obiektyw chyba nie jest najostrzejszy od f/1.4, a skoro ciemno to próbujesz na f/2.8
przy f/2.8 może być mała głębia ostrości, więc ruchliwe dziecko może przy AF-S wypaść z GO
jakie czasy? być może za długie, czasami 1/100 to za mało dla ruchliwej scenerii i szybkich strzałów z ręki (zdjęcia w stylu: szybko bo dziecko coś pokazuje)
czy dla AF-S najpierw ustawiasz ostrość a potem wciskasz spust do końca, bo może się okazać, że nie dajesz zbyt wiele czasu dla modułu AF, żeby tą ostrość złapał, szczególnie jak nie ma najlepszego światła, kontrastowej sceny
BF lub AF dla tego szkła
o TOP mnie ubiegł
CAROLAJN
28-12-2015, 13:30