PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwne problemy z D100 - pomóżcie



kaweszi
29-08-2005, 16:13
Przede wszystkim witam Was bardzo serdecznie.

Jestem tu nowicjuszem, ale mam nadzieję, że znajdzie się tu życzliwa duszyczka, która zielonej użytkowniczce D100 pomoże w kłopocie. Otóż po kilku tygodniach od zakupu mój wymarzony aparat zaczął "wariować" :( .

Najpierw nie wyłączał się po przestawieniu włącznika do pozycji "OFF".
Potem pojawił się problem z trybem manualnym - po wybraniu M pokrętłem wyboru funkcji, w wizjerze obserwuję przez kilka sekund losowe przełączanie przez apart trybów (P, S, A), aż po jakimś czasie dopiero ustala się M.
A teraz dołączyła wariacja przy wybieraniu jakości zdjęcia i ISO pokrętłem wyboru funkcji - aparat przełącza się na tryb fotografowania na ułamki sekund i z powrotem na QUAL i ISO. I tak do woli...

Czy ktoś z Was słyszał o takich przypadłościach i remedium na nie?
Pewnie najlepszym byłoby przeproszenie niezawodnego analogowego Nikonka i wyrzucenie cyfraka za okno... :( ale może jeszcze da się powalczyć z tym D100.

Z pomoc będę Wam bardzo wdzięczna.

Gamling
29-08-2005, 16:18
To o czym piszesz wyglada co bajmniej dziwnie. Chyba tylko serwis Ci moze pomoc.

artful
29-08-2005, 16:28
Witam,
wygląda na problemy z softem (może wirus jakiś:-) A tak na poważnie, proponuję Ci w pierwszym kroku podmienić firmware (wersje takie jakie masz w aparacie).

pozdrawiam

krzysztof jot
29-08-2005, 23:07
coz, niegdy nie miałem podobnych zjawisk w moim D100
wyglada to na problemy z softem lub - bo wszystko zmierza w kierunku
kółka - jakies mechaniczne uszkodzene, moze tylko jakieś czyszczenie styków
przy kółku funkcyjnym ? moze to zawilgocenie... ?
Rozumiem ze nie kupiłas nowego D100 ? wiele ma przejechane ? A jaka wersja
oprogramowania - od 2003 roku jest v.2.0 - sprawdzisz w menu na wyswietlaczu
albo na exifie fotki.
Tak czy owak wymienione objawy nie sa do usuniecia domowymi metodami - serwis
bedzie musiał popracowac nad tym aparatem.

kaweszi