PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki obiektyw najlepszy pod stabilizator



kamelhobby
15-12-2015, 01:31
Witam,
Mam do Was pytanko o obiektywy jakie używacie do pracy z glidecamem lub np z Roninem - ogólnie z stabilizatorem :) Posiadam D5300 przymierzam się również do zakupu stabilizatora jednak będzie potrzebny nowy obiektyw. Głównie filmuję w pomieszczeniach , na imprezach itp , więc pewnie przydał by się obiektyw jasny i dosyć szeroki. Wybór jest spory a że jestem początkującym "filmowcem" wolę sie tu Was poradzić. Wielkie dzięki za pomoc.

GonzoG
15-12-2015, 01:53
Najlepiej szeroka stałka - przykładowo Samyang 10, 14, 16mm
Zoomy raczej odpadają, go zmiana ogniskowej zmienia środek ciężkości aparatu, a tym samym i wyważenie.

Maciek N
15-12-2015, 10:37
Nie wiem czy to najlepszy wybór ale ja używam ciemnego Nikora 16-35 f4. VR. (pełna klatka) Jest ciemny ale ja i tak przesłonę przymykam do 5-6 aby zmniejszyć ryzyko braku ostrości.
Odnośnie stabilizacji obiektywu to jest ona na tyle skuteczna że można robić ujęcia z ręki. Porównywalna do kamer z optyczną stabilizacją. Dla mnie to priorytet więc zostaję z tym Nikorem.

Romuś
15-12-2015, 14:31
Zdecydowanie stałki, myślę, że szczególnie z zakresu 14-24 mm ale ogniskowa to oczywiście zależy od upodobań i konkretnych potrzeb. Ja coś niecoś próbowałem z 35 1/8 i było za wąsko na DX.

Fajne są UWA Tokiny (pod względem jakości optycznej, ogniskowych i jakości samego szkła) czy Sigma 10-20, ale zgadzam się że stałka jest najbardziej optymalnym wyborem.

Co do Ciamciangów, to jakość wykonania to spora loteria i praca w manualu też nie wszystkim odpowiada. W dodatku ich stare, niższe ceny to już historia.

GonzoG
15-12-2015, 18:09
Zdecydowanie stałki, myślę, że szczególnie z zakresu 14-24 mm ale ogniskowa to oczywiście zależy od upodobań i konkretnych potrzeb. Ja coś niecoś próbowałem z 35 1/8 i było za wąsko na DX.