PDA

Zobacz pełną wersję : Lampa Błyskowa do nikona D5300

kasiula13311
01-12-2015, 20:08
Witam Bardzo potrzebuje pomocy a właściwie porady jaką kupić lampę do mojego nikona . Czytałam wiele opinni lecz kazda jest inna . Dodam ze jestem amatorką także potrzebuje jak narazie lampy gdzie bede uzywać opcji podstawowych . Polecano mi odpowiednik nikonowski Canonowskiego 430ex II tylko jaki dokładnie co polecacie . Z góry dziekuje bardzo dziekuje za pomoc :)

damian_g
01-12-2015, 21:16
SB 600 używane na forumowe giełdzie bywają po około 400 zł

Romuś
03-12-2015, 04:13
Nie polecam dużych lamp SB-600, SB-700, SB-900 - te są pomyślane o seriach D90 i D7xxx oraz jeszcze większych body.

Do serii 5xxx i 3xxx to ja bym polecił:
- NIKON SB-400 lub coś podobnego
- METZ 36 / 40
lub te nowe NISSINy i40.

Miałem METZa 44 - bardzo dobry!, ale do tej pory najbardziej zadowolony byłem z Nikonowskich flashy. Takie akcesoria jak lampa błyskowa najlepiej chyba kupić po prostu systemowe, nie ma problemów niekompatybilności (co zdarza się rzadziej przy łączeniu np. body i obiektywu). Unikniesz kłopotów.

Zauważyłem, że dużo osób poleca tu YongNuo, ja osobiście nie kupiłbym chińszczyzny (z wielu powodów), choć dostrzegam ich pewne zalety (dobre parametry).

madebyzosiek
03-12-2015, 08:02
SB 600 i 700 to są duże lampy? Interesujące...

nikoner89
03-12-2015, 14:52