Zobacz pełną wersję : OLYMPUS E-M10 czy... (wybór bezlusterkowca)
ARECKI777
16-11-2015, 20:15
Witam Panowie, zwracam się do Was z prośbą.
Jestem posiadaczem D3100 (już spory okres czasu), to moje pierwsze lustro, na nim się uczyłem i dzięki niemu dowiedziałem się czego mniej więcej potrzebuje i oczekuje od sprzętu. Miałem taką myśl żeby wysłużone D3100 zamienić na coś z rodziny D5XXX, ale przyszło małe ale... Z czasem zauważyłem, że wielkość ma jednak znaczenie i przydałoby mi się coś mniejszego, druga sprawa, że musiałbym kupić pewnie ze 2 - 3 szkiełka i robi się drogo i ciężko... Już jakiś czas temu, jeszcze przed myślą o zmianie na D5XXX pomyślałem o zmianie systemu i szukanie czegoś w bezlusterkowcach. Plusem są wiadomo, wielkość, oraz mnogość obiektywów, często za nieduże pieniądze. Nie jestem fotografem profesjonalnym, nie mam zleceń, ciągle się uczę także sprzęt będzie używany powiedzmy, że amatorsko z "ambicjami" :lol:
W oko wpadł mi aparat z tematu, do tego obiektyw na start, który jest w zestawie czyli EZ-M1442 IIR, a w planach dokupienie stałki/stałek, oraz zoom'a. I tutaj jest pytanie, czy jest coś w tej samej cenie lepszego, bardziej "wydajnego"? Główne wymagania co do aparatu to:
- gabaryty (tutaj raczej wszystko będzie mniejsze niż lustro)
- mnogość obiektywów (budżetowe mile widziane)
- najlepiej pojemna bateria (chociaż pewnie wyniki będą podobne u różnych producentów)
- szybki AF (ponoć Olympus wypada tutaj dobrze)
- WiFi (nie jest to priorytet, ale dobrze by było jakby aparat posiadał)
- jakość wykonania, dobrze żeby nie był to aż taki plastik fantastik
- elektryczny wizjer (konieczność)
- stabilizacja
To chyba na tyle, jak przyjdzie mi coś do głowy to napiszę, jakbym się na coś zdecydował to będę się pewnie radził co do obiektywów, ale nie obrażę się jeżeli podacie koledzy już teraz jakieś warianty aparatu + obiektywów. Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam! ;)