PDA

Zobacz pełną wersję : Dodatkowy obiektyw czy pierścienie...

Dziggolo
16-05-2007, 13:20
Witam

Jestem w sumie dość początkującym fotografem i bardzo mocno kręcą mnie zdjęcia macro. Widziałem kilka postów na ten temat lecz nie rozwiały moich wątpliwości co do wyboru pomiędzy obiektywem a pierścieniami.
Posiadam Nikona D70s z obiektywem AF-s 18 - 200 mm VR f/3.5 - 5.6G DX IF-ED, który mimo swoich zalet nie umożliwia mi robienia zdjęć macro, o które docelowo mi chodzi.

Teraz mam do wyboru albo zakupić obiektyw macro - znalazłem nawet taki, który byłby chyba odpowiedni: Nikon 105mm f/2.8 Micro - lub zakupić pierścienie. Tu właśnie zaczyna się problem, ponieważ z braku doświadczenia nie jestem w stanie rozkminić co by było lepsze. Widziałem fajowe zdjęcie ważki w jednym z postów i właśnie to jest to co chciałbym fotografować. Domyślam się, że obiektyw to lepszy wybór lecz kosztuje znacznie więcej niż pierścienie. Czy moglibyście mi coś poradzić?

Dark
16-05-2007, 13:26
Witam

Bierz obiektyw. W makro ważna jest ostrość, a stałoogniskowy obiektyw zapewni Ci to z nawiązką. Odwzorowanie 1:1 105tki Nikkora wystarcza do większości "standardowych" potrzeb. Wersję "D" tego obiektywu można już dostać poniżej 1500zł. Jest też doskonały Tamron 90/2.8, jeszcze tańszy.
Pierścienie to zakup w drugiej kolejności. Zmniejszają one odległość ogniskowania i przypuszczam, że nie dadzą zbyt fajnego efektu z długim zoomem. Ważne jest też światło. Wspomniane wyżej obiektywy mają 2.8, co przy małym wizjerze w D70s jest nie bez znaczenia przy ustawianiu ostrości na oczach czegoś, co ma 1 cm długości.

Dziggolo
16-05-2007, 13:32
Tak czułem, prawdziwy problem to kwestia wytłumaczenia tego żonie :???: . Jak się domyślam, żeby robić udane zdjęcia macro statyw i sanki to niezbędny zestaw, prawda?

Dark
16-05-2007, 13:37
Tak czułem, prawdziwy problem to kwestia wytłumaczenia tego żonie :???: . Jak się domyślam, żeby robić udane zdjęcia macro statyw i sanki to niezbędny zestaw, prawda?