Zobacz pełną wersję : Lampa do błyskania w blendę, do odbicia itp. Co kupić?
Witam,
Kilka lat temu posiadałem lampy. Kupiłem je w czasach kiedy kupowałem co mi wpadło pod rękę jeśli chodzi o sprzęt foto, bo nie miałem pojęcia co i jak chcę fotografować. Później je sprzedałem i przez kilka lat nie dotykałem lamp.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie kilka pomysłów na zdjęcia i potrzebowałbym lampę, przede wszystkim aby odbić światło od blendy, przez/od parasolki - generalnie do lekkiego doświetlenia obiektu, zabawy światłem.
Co polecicie? Jestem zupełnym laikiem w tej kwestii. Coś co będzie działać dobrze na kablu i może przez wyzwalacz (zakładam, że każda lampa da radę?). Im mniej wydam, tym lepiej :-)
Dziękuję z góry za pomoc.
YN460 II, YN 560 III (albo IV)
Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że nikt nie ma nic do dodania ;-)
Te lampy wyglądają bardzo ciekawie, dobre recenzje zebrały i cena bardzo atrakcyjna.
nie napisałeś, czy to ma być lampa przenośna (zasilana bateryjkami), czy może być zasilana z dziury w ścianie ?
nie napisałeś, czy to ma być lampa przenośna (zasilana bateryjkami), czy może być zasilana z dziury w ścianie ?
Rzeczywiście... na razie przenośna. Może w przyszłości zmienię/dokupię stałe światło. Ewentualnie jedno i drugie - do błyskania w plener (łatwiej zabrać), stałe do domu.
bogdi64 nie pytał o światło stałe, a o lampy studyjne zasilane z sieci. Do zdjęć potrzeba potężnej mocy lamp światła stałego.
Ja mam jeszcze jedno pytanie - czy mogą to być lampy manualne, czy bardziej chcesz lampa z TTL.
YN-460 i YN-560 to lampy manualne i wszelkie ustawienia trzeba robić na lampach, wyjątkiem są YN-560III i IV jesli posiada się nadajnik YN-560-TX, który może nimi sterować zdalnie.
Czytam i czytam o tych lampach. Wychodzi mi na to, że YN 560 będzie ok, ale żeby wyzwolić z jakiejś odległości potrzebuję RF-603?