PDA

Zobacz pełną wersję : Prośba o pomoc w wyborze lustra...

lukas8441
15-10-2015, 21:35
Witam.

Chciałbym się zwrócić do szanownego grona nikoniarzy z prośbą o pomoc w doborze odpowiedniego sprzętu. Mianowicie szukam jakiegoś lustra do fotografii w sumie wszystkiego po trochu ale głównie chciałbym skupić się na krajobrazie oraz może makro, czasem jakiś portret... Na początek chciałbym zakupić samo body i dobrać odpowiednie szkło do krajobrazu i stopniowo dokupywać sprzętu aż w końcu uzbierałoby się fajne zaplecze techniczne. Finans? hm jestem początkujący chociaż jakieś pojęcie mam i nie chciałbym na początku wypłukać się całkowicie ale myślę że całość maks 3000 PLN. Rozglądając się znalazłem model, który wydaje się być dość chwalony a mianowicie chodzi o Nikon D5300. Chciałbym poznać wasze opinie co do tego modelu czy warto/nie warto itp. Wg testów, recenzjii wydaje się być świetnym aparatem dla mnie, ale prosiłbym o opinie doświadczonych kolegów i koleżanek :-), A może ktoś poleci inny model Nikona, Canona - ewentualnie coś podobnego?... a może szukam tylko przekonania w swojej decyzji.. Po przeczytaniu wielu opinii i recenzji mam już mętlik w głowie... Będę wdzięczny za każdą opinię i sugestię.

ksh
15-10-2015, 21:48
No to zacznij czytać o obiektywach to to ci mózg wymięknie :)

Czyli na początek Nikon D5300 + 18-105mm, potem będziesz się zastawiał co brakuje i co kupić, czyli jasne stałki, może jakieś tele, do makro, chyba że od razu wskoczyć w jaśniejszy ~18-50mm ale to musisz sam coś zadecydować.

lukas8441
15-10-2015, 21:53
No to zacznij czytać o obiektywach to to ci mózg wymięknie :)

Czyli na początek Nikon D5300 + 18-105mm, potem będziesz się zastawiał co brakuje i co kupić, czyli jasne stałki, może jakieś tele, do makro, chyba że od razu wskoczyć w jaśniejszy ~18-50mm ale to musisz sam coś zadecydować.

hehe o obiektywach już coś zaglądałem tu i ówdzie i masz rację tam dopiero cyrki :-)