Zobacz pełną wersję : D750 i... ? Jaki sprzęt pozwoli mi zrobić takie zdjęcia?
kanabrusz
05-10-2015, 18:48
Cześć,
na początku nadmienię, że nie jestem fotografką. Dużo podróżuję po świecie i ze swoich wypraw przywożę zdjęcia, które cykam iPhonem i Lumixem LX7. Ale kurczę chyba już czas doinwestować w sprzęt i zacząć robić fotografie, a nie pstryki. Jako, że niedługo wybieram się na Islandię, to jest ku temu okazja. Chcę robić zdjęcia takie, jak pod koniec tego filmu z Woodstocku
https://youtu.be/Xz3buEjJLDE?t=3m38s
Trudno mi określić ten efekt... hm... 'komiksowe'? Po zdjęciach widzę, że 5sposobowy fotograf ma Nikona d750. Teraz pytanie, czy ten aparat w zestawie razem z obiektywem http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/14030943?gclid=CKWW36raq8gCFcECcwoddz4MQA da mi takie obrazy, czy potrzebuję innego obiektywu? I co to są profile obrazu w aparacie o których gdzieś pisali w komentarzach pod filmem? Są One w zestawie z aparatem, czy dokupuje się oddzielnie?
Tzn mają to być mocno nasycone kolorem HDRy?
kanabrusz
05-10-2015, 19:53
Tak, mocno kolorowe i takie hm... 'kontrastowe'? I jeszcze ten efekt przerysowań, że to co bliżej jest większe.
Przerysowania? Miałem właśnie napisać, że było pewnie coś pokroju 14-24mm lub 16-28mm :)
sprawdziło się jak poczytałem komentarze:
"zdjęcia zostały wykonane pełnoklatkowymi aparatami obu wiodących producentów (C i N). Na efekt który widzicie składa się sprzęt - dobre aparaty i obiektywy szerokokątne (35%), odpowiednie naświetlenie kadrów i użycie lampy błyskowej (45%) i ustawienie profilu picture control lub (w naszym przypadku) wywołanie plików RAW tak, aby wyciągnąć cienie i podbić lekko nasycenie kolorów. Te bardziej kolorowe pliki pochodzą z mojego Nikona, ale na Canonie też mogliśmy uzyskać taki efekt. ;)"