PDA

Zobacz pełną wersję : Teleskop

Dino1984
02-10-2015, 11:42
Witam,

Przy okazji ostatnich zjawisk astronomicznych, które próbowałem uchwycić swoim Tamponem 300 mm, zainteresowałem się tematem "astro" i wyczytałem, że ludzie podpinają do aparatu teleskop zamiast obiektywu (ponoć bardzo popularna jest Synta 8" - 1200 mm f/6, przy 1.300 PLN - wydaje się niezłą opcją) i takim zestawem fotografują.

Czy ktoś doświadczony mógłby po krótce opisać sens, wady i zalety takiego rozwiązania? Co jest potrzebne oprócz samego teleskopu (nie znam się na teleskopach)? Jaka jest jakość obrazu? No i najważniejsze - mógłby ktoś podlinkować potwierdzone sample z takiego zestawu (piszę potwierdzone, bo w necie jest pełno, różnych zdjęć, ale nie ma pewności czy zostały zrobione takim zestawem czy może jakimś "super-pro-astro-smerfo-foto-rejestratorem")?

Oczywiście pomijam kwestie, że potrzebne jest ciemne niebo etc. bo to wiem. O montażach pralaktycznych też doczytałem.

Z góry dzięki za informacje.

Pozdrawiam

Radek_
02-10-2015, 13:54
mam podobny problem, więc myślę że jak się podepnę do wątku to szkody nie narobię, a może i coś to pomoże.
Do fotografowania nocnego nieba potrzeba - teleskopu, aparatu i czegoś co zepnie te dwa urządzenia ze sobą :D
Ja osobiście mam i jedno i drugie (Nikon D3200 i teleskop Tał) - wiem, że szału ni ma, ale efekty można na początek osiągnąć super.
Sprzęt jeszcze radziecki, bez elektryki, tylko mechanika, w miarę precyzyjna :) na allegro do kupienia sprawny za niewielkie pieniądze a robi to co ma robić.