PDA

Zobacz pełną wersję : Świeżak - przesiadka na Nikona

dużamrówka
29-09-2015, 18:09
Witajcie :)

Widzę, że to forum konkretne, więc przechodzę do konkretów. Miejcie proszę na uwadze, że każdy kiedyś zaczynał, więc proszę mnie nie zjeść zaraz na początku :P

Przesiadam się na Nikona z Sony, które uległo wypadkowi - korzystam więc z okazji do zmiany sprzętu.
Póki co zdecydowana jestem na d5200. Dlatego chciałabym uzyskać potwierdzenie, że to dobry wybór, ewentualnie może wybijecie mi ten pomysł z głowy?
Nie jestem profesjonalistką chociaż aparatu używam więcej niż przeciętny człowiek. Potrzebuję aparatu do codziennych zdjęć, wyjazdowych i spacerowych - wiadomo, jak każdy. Ale potrzebuję też do robienia zdjęć produktowych do sklepu internetowego, a także z racji mojej profesji do portretów i zbliżeń (jestem między innymi wizażystką).
W temacie Nikonów dopiero raczkuję i wszystko póki co brzmi dla mnie obco, chodzi mi tutaj o nazewnictwo np. z zakresu obiektywów.
Zastanawiam się czy kupować body z obiektywem kitowym 18-55VR (czy jest on na tyle uniwersalny, że nada się na wakacje/spacery/codzienność?), czy samo body i dokupić obiektyw?
Docelowo i tak będę kupowała coś do portretów, zastanawiam się nad 35mm lub 50mm, właśnie 50tki Minolty używałam wcześniej i polubiłyśmy się. Tutaj zaczynają się schody, bo widzę różne oznaczenia przy tych obiektywach, i nie wiem o co chodzi? Z tego co doczytałam, interesuje mnie bagnet F, ale co do reszty czuję się jak dziecko we mgle... DX, D, G?
Mam jeszcze pytanie o kartę pamięci, jaka pojemność wystarczy? Wiem, że pewnie im więcej tym lepiej (czy nie?), w Sony miałam 4GB, tutaj skłaniam się ku 16GB, to spoko? Czy niezbyt?