PDA

Zobacz pełną wersję : D7000 nie ostrzy oraz długi czas oczekiwania

ritterfm
25-09-2015, 08:28
Witam,
Jeśli chodzi o lustrzanki jestem praktycznie zielony, aparat otrzymałem w spadku. Wszystko działało super dopóki czegoś nie przestawiłem, mianowicie:
1. Po naciśnięciu spustu aparat nie ostrzył, prawdopodobnie zmieniłem ustawienia ekspozycji. Próbowałem to poprawić ale nic nie wyszło więc stwierdziłem, że zrestartuję ustawienia i aparat będzie działał jak wcześniej, przeliczyłem się, w dalszym ciągu AF nie ostrzy tak jak powinien,
2. Po naciśnięciu spustu nie robi zdjęcia od razu tylko po 1-2s w dodatku słychać dzwięk jakby lustro robiło dwa powolne ruchy(wcześniej AF ostrzył bez naciskania spustu, podczas naciśnięcia można było robić zdjęcia jedno za drugim pojedyńczo jak i seriami). Zauważyłem również, że w menu wiele ustawień jest niedostępnych do edycji.

Temat opisałem dosyć ogólnie, zdaję sobie sprawę, że aparat ma dosyć obszerne ustawienia, ale mam nadzieję, że ktoś podejmie się udzielenia mi pomocy ;)

madebyzosiek
25-09-2015, 08:33
Nie przestawiłeś sobie przypadkiem przełącznika od trybu pracy AFa na manuala? Pod obiektywem taka wajcha jest na A czy na M? Ewentualnie zobacz czy w obiektywie masz AF czy MF na przełączniku.

ritterfm
25-09-2015, 08:47
Nie na body jak i na obiektywie jest ustawione na auto, obiektyw normalnie pracuje ale nie ostrzy tak jak powinien.

zgera
25-09-2015, 08:52
Jak Kolega powyżej sprawdź przełączniki AF na korpusie i obiektywie, powinny być ustawione na tryb A.
Jeśli po naciśnięciu spustu migawki aparat nie robi od razu zdjęcia tylko po 1-2 sek i lustro robi kilka ruchów to prawdopodobnie przestawiłeś tryb migawki na MUP, sprawdź co masz ustawione na dolnym kółku wybierania trybu migawki.
Dolny pierścień przy kółku trybów fotografowania przestaw na S, pojedyncze zdjęcie.

https://forum.nikoniarze.pl/imgimported/2015/09/nikon_d7000_9-2.jpg
źródło (http://regmedia.co.uk/2011/03/14/nikon_d7000_9.jpg)

TOP67
25-09-2015, 08:59