Zobacz pełną wersję : D7200 który obiektyw polecacie?
Witam serdecznie.
Ponieważ mój stary D70s ostatnio odmawia posłuszeństwa nadszedł czas na wymianę aparatu.
Zdecydowałem się na D7200, zastanawiam się jednak nad obiektywem.
Mam co prawda Sigmę 70-300 ale ustawianie ostrości trwa wieczność:(
Jestem amatorem, zdjęcia - portrety dzieci, krajobrazy, samoloty na przelotowych, makro. Wszystkiego po trochu :)
Zastanawiam się nad zestawami:
1. Nikon D7200 + Tamron 18-270mm f/3,5-6,3 Di II VC PZD
2. Nikon D7200 + Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3,5-5,6G ED VR
Czy ktoś miał z was do czynienia z tym Tamronem ? Dużą zaleta jest zakres ogniskowej.
Ponoś szybko i dobrze ostrzy.
Nikkor ponoć lepiej brać 105 niż 140
Jakie jest wasze zdanie ? Co byście polecali ?
O tym tamronie zapomnij.
Jak chcesz coś z długich zoomów, to wybierz coś z tych:
Sigma 18-250 OS
Tamron 16-300 VC PZD
Nikkor 18-200 VR II
Nikkor 18-300 ( 3.5-5.6 albo mniejszy i nowszy 3.5-6.3).
Jak te nie odpowiadają, to zostaje tylko 18-105.
Wszystkiego jednym nie załatwisz. Portret i macro obskoczyłbyś Tamronem 60mm (świetne szkło, tylko AF taki sobie). Samoloty + krajobraz - 70-300mm. Krajobraz - Sigma 10-20mm.
Jeśli ten tamron odpada to:
1. 18-105 i do tego Nikkor AF-S 70-300mm f/4,5-5,6G IF-ED VR
2 D7200 + Nikkor 18-300
Tylko opcja 2 wyjdzie drożej ok 700 zł
Umbra - masz rację. Jak coś jest do wszystkiego to jest do.........;)
Jak zamiast N70-300VR wezmiesz Tamrona 70-300VC USD (równie dobry jak Nikkor), to będzie jeszcze ~600zl taniej.
Albo 55-300VR (nowy ok 1000zl), ale ten i kręci przednią soczewką i ma powolny AF.
Fakt, są to 2 obiektywy, nie jeden i trzeba przepinać, ale dla mnie takie rozwiązanie swego czasu było najlepsze.
Zoomy ~18~300 mają dość powolny AF (jeszcze wolniejszy od slimaczego w 18-105) i to mnie najbardziej od nich odrzuca.
Jeśli chodzi o jakość optyczną, to długi koniec tych lepszych zoomów nie jest specjalnie gorszy od tego co oferują 70-300VR/VC
Tamron to ten ?