Zobacz pełną wersję : Lampa Yongnuo YN-560 IV a Nikon D5100
Witam.
Mam w planach zakupić lampę firmy Yongnuo YN-560 IV do Nkiona D5100. Ma mi służyć głównie do robienia zdjęć na różnych okolicznościach.
Jestem w tym kompletnie zielona, więc piszę tutaj o poradę, a mianowicie - jak to jest z moim modelem aparatu? Czy lampa wyzwala błysk zaraz po włożeniu jej na sanki, czy trzeba do niej jeszcze coś "dokupić"?
Witaj :) Ta lampa jest manualna czyli jak założysz na sanki to będzie błyskać z taką mocą z jaką ją sobie ustawisz. Jeżeli nie potrafisz jeszcze korzystać z lampy manualnej to kup sobie jakąś lampę z TTl-em, która sama będzie dobierała moc błysku do danej przysłony, czasu itd. Najtańsze w podobnej cenie do YN-560 IV masz Metza 44AF1 i chyba YN 468.
Witam
YN-560 IV błyska z D5100 bez żadnych dodatków.
advisor ma rację, to lampa manualna i trzeba wiedzieć jak ją ustawić, ale chyba nie ma tragedii, za moich szkolnych czasów były lampy wyłącznie manualne i jakoś ludzie sobie dawali z nimi radę :) , na dodatek miały stałą siłę błysku i żadnych możliwości konfiguracji.
Co do Metza 44 AF1 advisor nie ma racji, Metz jest dwa razy droższy niż YN-560 IV, YN kupowałem na ebay z bezpłatną wysyłką.
Pozdrawiam
Witam
YN-560 IV błyska z D5100 bez żadnych dodatków.
advisor ma rację, to lampa manualna i trzeba wiedzieć jak ją ustawić, ale chyba nie ma tragedii, za moich szkolnych czasów były lampy wyłącznie manualne i jakoś ludzie sobie dawali z nimi radę :) , na dodatek miały stałą siłę błysku i żadnych możliwości konfiguracji.
Co do Metza 44 AF1 advisor nie ma racji, Metz jest dwa razy droższy niż YN-560 IV, YN kupowałem na ebay z bezpłatną wysyłką.
Pozdrawiam
Chodzi mi właśnie głównie o to, czy będzie błyskać przy tym, jak będę robić zdjęcia. A co do manualnych ustawień to tylko kwestia ćwiczeń, dam radę. :)
- - - - kolejny post - - - - - -