PDA

Zobacz pełną wersję : Zmiana D40x na D3xxx lub D5xxx. Czy to się opłaca?

Karol_Wiro
04-09-2015, 10:36
Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Jestem posiadaczem aparatu Nikon D40x. Ponadto posiadam do niego lampę SB-700, Nikkor AF-S 18mm-55mm 1:3,5-5,6 G II ED oraz Nikkor AF-S 70mm-300mm VR ED 1:4,5-5,6 G. Jestem fotografem amatorem, który dużo podróżuje i do tego celu głównie wykorzystuje swój sprzęt. Ponadto jakieś przyjęcia/wydarzenia rodzinne. Mam tam jakieś swoje wymagania co do zdjęć i nie ukrywam, że już od jakiegoś czasu D40x nie spełnia moich oczekiwań dlatego przymierzam się do jakiejś zmiany. Jednak jak to zawsze bywa w tego typu sprawach budżet odgrywa znaczącą rolę i body na które byłoby mnie stać to D3xxx lub D5xxx. Skłaniałbym się do zakupu D5200.

I tu się pojawia moje pytanie czy będzie to dla mnie opłacalny biznes? Czy odczuje dużą różnicę w stosunku do D40x? Może lepiej kupić D3200? Czy może lepiej zainwestować pieniądze w jakieś nowe obiektywy? Może doradzilibyście jeszcze coś innego.

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc i opinie.

GonzoG
04-09-2015, 10:42
A może tak napiszesz w czym w ogóle problem... Bo stwierdzenie że "aparat niewystarcza" jest nie tylko nic nie mówiące, a również może być błędne.

irek6311
04-09-2015, 11:38
Fotografowanie na Imprezach to pomocne jest wysokie akceptowalne ISO D3200 lub D3300, obiektyw ze stałym światłem pokroju Sigma 17-50 f/2.8 EX DC HSM, skłaniał bym się do wymiany obiektywu na początek a z czasem Lustrzanki na D3200 lub nowszy model.

lortek
04-09-2015, 17:02
Witam wszystkich bardzo serdecznie.