PDA

Zobacz pełną wersję : Jak zrobić zdjęcie nieba nocą?

kamiljasiu
29-08-2015, 17:06
Witam jak napisałem w temacie chce zrobić zdjęcie nieba nocą. Posiadam aparat Nikon d3200 z obiektywem AF-S NIKKOR 18-105 mm (1:3.5-5.6G ED). Moje pytanie brzmi czy da się zrobić takie zdjęcie tym obiektywem czy potrzeba innego? Jeżeli tak to czy mogli byście mi wytłumaczyć jak je zrobić bardzo proszę. (proszę o wyrozumiałość aparat mam dopiero od miesiąca i jestem w tym zielony)

myrele
29-08-2015, 17:16
Witaj.
Poczytaj sobie porady na stronie naszego forumowego kolegi loki_p
http://nightscapes.pl/blog/porady/
mysle, ze tam znajdziesz odpowiedz na twoje pytania.

Sonicmind
29-08-2015, 17:59
Wpisz na yt hasło astrophotography i będziesz miał dziesiątki filmów o tej tematyce.

miroko
29-08-2015, 18:09
Krótko:
Zacznij od ISO 1600, 18mm, f 3.5, czas 20 sekund.
I oczywiście ciemne niebo, poza miastem, coś na pierwszym planie.
Aparat na Manual, generalnie zignoruj pomiar światła i użyj podanych parametrów.
Ostrość na nieskończoność.
Porobić wiele zdjęć z różnymi parametrami np ISO czy czas.
Popatrzeć na efekt na ekranie aparatu i ocenić.
A w domu już na spokojnie krytycznie podejść do własnych prób.

biegly
29-08-2015, 22:55
Obliczając ISO, f/ i ogniskową to wychodzi tak aby było poprawnie naświetlone bez poruszenia gwiazd:
Exposure:
18mm
Shutter Speed19 seconds
f/number f/3.5
ISO3200

Sonicmind
30-08-2015, 11:35
Ostrzenie na nieskończoność nic nie da w większości przypadków. Zrób zdjęcie, powiększ je mocno. Na 90% będzie dalekie od ostrego. Popraw lekko ostrość i zrób kolejne zdjęcie testowe. Albo jeśli masz coś na 1 planie, to sobie to podświetl jakąś latarką porządną, lub zostaw samą latarkę i ustawiaj pod światło z latarki ostrość.

sl011
31-08-2015, 11:13
Ostrzenie na nieskończoność nic nie da w większości przypadków.
Dlaczego?

GonzoG
31-08-2015, 11:38
Dlaczego?
Bo większość obiektywów nie ma oznaczonej nieskończoności, a kręcenie do oporu ustawi obiektyw poza nieskończoność.