Zobacz pełną wersję : Pierwsza lampa błyskowa z TTL, a może nie?
Witam :) W kwestii lamp jestem zielony, ale kiedyś trzeba zacząć :) Poszukuję taniej lampy na sam początek najlepiej z ttl-em. Zainteresował mnie http://www.euro.com.pl/lampy-blyskowe/metz-36-af-5-digital-nikon.bhtml#opis . Mała cena, i-ttl, ruchoma głowica. Mam tylko parę pytań do niej. Czy zoom w tym ttl działa normalnie i jeżeli zmienię ogniskową z 50 na np. 70 to lampa to odczyta i dostosuje błysk? Oraz czy mogłaby ona wystarczyć na cykanie rodzinnego chrztu w kościele z kitem, stałką 35 i ciemnym tele (w przyszłości sigmą 17-50 2.8 )? (d3200). Oraz co sądzicie o tym chińskim cudzie http://www.neewer.com/imaging-products/flashes-speedlites/shoe-mount-flashes/10070994.html . I czy choć bieda w portfelu zbierać do YN- 565 EX, bo różnica jest aż tak duża? Wiem dużo pytań, ale gdzie mogę jak nie tu :P? Pewien znajomy powiedział mi, że ttl w tych lampach to lekko kupa i lepiej kupić manuala np. yn-560 iv. Jak ustawia się taką lampę? Poprzez światłomierz w aparacie czy w inny sposób? Oraz czy jest to na tyle wygodne, że można ewentualnie robić tym chrzest, gdzie raczej trzeba szybkiej reakcji? Proszę bardziej doświadczonych o odpowiedzi na wszystkie moje pytania.
Witam :) W kwestii lamp jestem zielony, ale kiedyś trzeba zacząć :) Poszukuję taniej lampy na sam początek najlepiej z ttl-em. Zainteresował mnie http://www.euro.com.pl/lampy-blyskowe/metz-36-af-5-digital-nikon.bhtml#opis . Mała cena, i-ttl, ruchoma głowica. mała cena, bo i lampa bidna.
Mam tylko parę pytań do niej. Czy zoom w tym ttl działa normalnie i jeżeli zmienię ogniskową z 50 na np. 70 to lampa to odczyta i dostosuje błysk?
Nie, co z resztą widać po zdjęciach - zoom musisz ustawić samodzielnie.
Oraz czy mogłaby ona wystarczyć na cykanie rodzinnego chrztu w kościele z kitem, stałką 35 i ciemnym tele (w przyszłości sigmą 17-50 2.8 )? (d3200).
Jak się umie wykorzystać, to starczy. Jak nie, to i najlepsza lampa nie da rady.