PDA

Zobacz pełną wersję : Przełącznik na korpusie aparatu AF/M

Marcin28JG
09-08-2015, 10:20
Witam

Po pierwsze, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość, jeżeli zamieszczam temat w nieodpowiednim miejscu
Po drugie, pragnę się ze wszystkimi przywitać
Po trzecie jestem laikiem, więc proszę się ze mnie nie śmiać :)

Posiadam Nikona D90. Aparat zawsze służył mi do tego, żeby używać go w trybie auto i zrobić zdjęcie. Potem zacząłem bawić się trochę trybami i czytać, co tak naprawdę lustrzanka może, a czego nie.Niektóre przyciski, choć znajdują się na aparacie, nie są przeze mnie używane bo wystarcza mi wejście do menu i tam robienie "bałaganu" :)
Mam pytanie banalne zapewne. Po co na przodzie mojego aparatu znajduje się przełącznik AF/M, jeżeli na moim obiektywie znajduje się przełącznik M/A - M - i wybieram sobie czy ma mi ostrzyć automatycznie, czy ostrzenie pierścieniem. No więc moje pytanie, po co to jest na korpusie? Czy ja mylę w ogóle pojęcia i ten przełącznik ma zupełnie inne zadanie?
Proszę mnie nie odsyłać tylko do instrukcji bo czytam i są one pisane takim językiem, że szkoda słów.

puls
09-08-2015, 10:30
Jak założysz obiektyw który nie ma silniczka AF, wtedy tym przełącznikiem wyłączasz autofocus bo w obiektywie nie ma takiego wyłącznika.

GonzoG
09-08-2015, 10:33
Bo twój obiektyw nie jest jedyny, który można podpiąć pod aparat.

A instrukcja jest napisana bardzo prostym językiem. Trzeba tylko ją całą przeczytać i chcieć zrozumieć.

Marcin28JG
09-08-2015, 10:54
Jak założysz obiektyw który nie ma silniczka AF, wtedy tym przełącznikiem wyłączasz autofocus bo w obiektywie nie ma takiego wyłącznika.

Dziękuję za czytelną odpowiedź, zadam tylko pytanie jeszcze, ten przełącznik na korpusie powinien współgrać zawsze z przełącznikiem na obiektywie rozumiem? Czyli jeżeli mam na obiektywie ustawione M/A a nie samo M, to wtedy i na korpusie ustawiam AF, a jeżeli mam na obiektywie M ustawione to i na korpusie muszę ustawić M?

Dobrze rozumiem?

GonzoG