PDA

Zobacz pełną wersję : Sigma 10-20 f3/5 czy Tokina 11-16mm f/2,8

Naps
08-08-2015, 01:25
Hej wszystkim
Mam pytanie być może zaśmiece troszke forum ale mam nadzieje że pomożecie.
mianowicie zakupiłem puszke 7100 z obiektywem 18-105 mam też 50 f/1.8
Do mojego skromnego zestawu mam chec dokupić coś szerszego.
byłem prawie przekonany że padnie na popularną sigme ale....

no właśnie: - Obecnie przebywam na urlopie za granicą i znalazłem w sklepie Tokine 11-16mm f/2,8 w dość obniżonej cenie (320 euro co w przeliczeniu wynosi ok. 1300 zł )
jest to sporo taniej niż życzą za Sigme i teraz pytanie:

Jakie są róźnice miedzy tymi szkłąmi i czy faktycznie lepiej zapłacić wiecej i kupić Sigme czy warto skorzystac z tej promocji.

Nie jestem zawodowym fotografem i nie bawie się w fotografie ślubną jak niemal wszyscy w dzisiejszych czasach. Zdjecia robie hobbystycznie.
Szerokie szkło mam zamiar używać w fotografii architektury itp. ( ulice budynki itp. ) a także do zdjec nocnych z naświetlaniem.

Pozdrawiam i dziekuje za wszystkie odpowiedzi i pomocne rady :)

sabrewulf
08-08-2015, 08:09
Witaj,
Sigma ma większą winietę, filtry 82mm i ma większe zniekształcenia beczkowate. Koszt w PL to 2k zł.
Tokina mniej gnie, ma normalne filtry, słabo pracuje pod światło, trzeba chodzić z osłona. Były 2 wersje, że srebrnym napisem czyli bez silnika i złotym z silnikiem AF.

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Naps
08-08-2015, 18:37
Gdzieś przeczytałem że przy Tokinie brak jest mozliwosci zalozenia filtrów. W przypadku zakupu planuje dokupic filtr ND czy faktycznie nie ma na to zadnej rady ?

ck_dezerter
08-08-2015, 20:57
Witam!
A brałeś pod uwagę nową Tokinę 11-20/2.8? Filtry co prawda też 82, ale zapowiada się ciekawie. Ja ją testuję ją od 2 tygodni i jestem mile zaskoczony, a mam ją po Nikkorze 10-24, który dotąd był dla mnie ideałem. Zalety: ładne odwzorowanie kolorów, dobra praca pod światło i znacznie mniejsze zniekształcenia, niż N10-24.