PDA

Zobacz pełną wersję : Lightroom 5 a karta graficzna w laptopie



barszczo
05-08-2015, 10:46
Witam
Planuję zakup nowego laptopa i do tego będę chciał zainstalować Lightroom 5.
Planuję coś z I5 (lub i7) RAM min. 8

proszę o poradę co do karty graficznej ?
czy z tych stosowanych w laptopach, zintegrowanych, któraś będzie lepsza do współpracy z Lightroomem ?
może jakiś konkretny model ktoś może podać ?


z góry dzięki

GonzoG
05-08-2015, 11:48
Dla LR 5 karta graficzną nie ma znaczenia.
Dopiero LR6 ma możliwość wykorzystania akceleracji sprzętowej z grafiki, ale jak na razie działa z tym wolniej niż bez.

barszczo
06-08-2015, 23:28
W znanym serwisie mozna kupic Lightrooma od okolo 300 do 600.

Czyms sie roznia?

GonzoG
07-08-2015, 02:28
ceną (znaki)

barszczo
18-08-2015, 13:32
mam zamiar nabyć Lr zastanawiam się nad wersją, Lr 5 czy Lr 6?
zaznaczę ze jestem amatorem, do tej pory obróbką się nie zajmowałem, tzn. zdarzało mi się odpalić Lr 3 i trochę pobawić
teraz chcę poświęcić temu trochę więcej czasu

2pompony
18-08-2015, 14:06
Wszystko zależy prawdę mówiąc od tego, jakie masz body, tzn. czy piątka go jeszcze obsługuje, czy już nie.

Po drugie, jak chcesz nabyć, to już chyba tylko wersję 6 - nie wiem, czy są gdzieś legalne wersje 5 do kupienia - a te cuda z allegro za 50 czy 100 złotych i tak są nielegalne, bo OEMowych nie można odsprzedawać, więc te radziłbym odpuścić. To byłoby tak, jakbyś załatwił sobie pirata i jeszcze za to zapłacił.

Z drugiej strony późne piątki są cały czas lekko (lekko! żebyś nie myślał że różnice są spore) lepsze pod względem prędkości działania... Kiedyś w szóstce to pewnie poprawią, a przynajmniej mam taką nadzieję.