PDA

Zobacz pełną wersję : Zarządzanie tysiącami zdjęć - katalogowanie

juh
26-07-2015, 19:29
Ostatnio zabieram się za porządkowanie zdjęć i najwyższy czas by to uczynić tak jak należy. Problem w tym że nie wiem do końca jak się prawidłowo za to zabierać. Jestem fotografem amatorem jednak posiadam w swojej kolekcji kilkadziesiąt tysięcy zdjęć. Przeczytałem na jednym z portali że dobrze jest zapisywanie w sposób chronologiczny typu, rok, miesiąc i nazwa wydarzenia. Do końca mnie to nie przekonuje, ponieważ np. bardziej mi odpowiada utworzenie folderu w postaci wydarzenia, imprezy > śluby > (rok wydarzenia_nazwa) aniżeli 2015>07>ślub marka; >08 >ślub marii etc... Preferowałbym śluby mieć w jednym folderze. Zastanawia mnie jak to fachowcy robią, radzą sobie z kolekcją zdjęć, a przede wszystkim z szybkim ich odnalezieniem. Taka wiedza przyda mnie się i być może czas na zmianę przyzwyczajeń i skorzystanie z porad fachowców.

RobertMiernik
26-07-2015, 20:03
Próbowałeś używać jako bazy Lightrooma?
Ma tagi, dobrą wyszukiwarkę, szybką przeglądarkę i na dodatek pewnie go używasz do obróbki więc masz i znasz...

juh
26-07-2015, 20:06
Nie używałem, ale jestem gotowy nawet kupić program, do tej pory używałem darmowych programów lecz czasami szkoda by tu pisać ile nerwów mi przysporzyły.

RobertMiernik
26-07-2015, 20:11
Rozumiem.

W każdym razie, pooglądaj sobie może jakieś tutoriale na YT czy helpy w internetach. Lightroom poza tym, że to całkiem rozsądna wołarka, to jeszcze świetna baza danych.

Borat1979
26-07-2015, 20:18