Zobacz pełną wersję : Przesiadka z D90 na D7200?
marek_bog
26-07-2015, 18:20
Cześć
To mój pierwszy post na tym forum, wobec czego chciałbym się jednocześnie przywitać. Jestem Marek i obecnie zamieszkuję okolice Krakowa.
Ale do rzeczy, w 2010r zakupiłem D90 i trochę go już poeksploatowałem. Teraz chciałbym się przesiąść na coś bardziej współczesnego. Nie jestem zawodowcem/profesjonalistą, ale amatorem też nie. Jestem przekonany, że osiągnąłem już kres możliwości D90, a nie chciałbym na tym poprzestać.
Po zapoznaniu się z wątkiem na temat obiektywu Sigma 17-50/2.8 i jego dość specyficznej współpracy z D7100 odechciało mi się takiego zestawu, a byłem już na niego zdecydowany. Co prawda z D90 problem z długim pomiarem światła z tym obiektywem również istniał i średnio mi on przeszkadzał, ale już samo przewijanie podglądu nie za bardzo mi się podoba - po prostu za dużo już tego. Do tego lepszy AF, bufor, podobnież lepsza matryca w D7200 skłaniają mnie raczej w jego stronę. Na WiFi mi nie zależy.
W pełną klatkę raczej nie chcę wchodzić z uwagi na koszty - głównie te, które by dopiero mnie czekały (wymiana obiektywów), dodatkowo inny zakres ogniskowych niż mam obecnie. Zalety też widzę, ale chyba mniej. Jak chodzi o koszt zakupu, to D7200 jest względnie podobny do D600 z drugiej ręki. Niemniej jednak parametrami D600 ustępuje D7200 poza szumami na wysokich ISO. Do D750 jest już większa dopłata i chyba nie warto w takim razie.