Zobacz pełną wersję : Lampy do fotografii produktowej
przemek186
06-07-2015, 09:13
Witam, poszukuję lampy do fotografii produktowej, myślałem o Quantuum up200 jednak na razie nie można kupić. Na lampach studyjnych nie znam się kompletnie, jedynie systemowych. Fotografia żywności, obiektów średniej wielkości- to mnie interesuje. Światło z lamp przechodziłoby przez softboxy 120x30 + dyfuzory. Chciałbym abym lampy miały światło modelujące do podglądu sceny. Na razie posiadam 1 systemówkę, chcę wzbogacić zestaw o 2x200ws.
Polecicie coś jako alternatywe do quantuum? Myślę, że 200ws w zupełności wystarczyłoby na moje potrzeby.
Może ktoś wie czy da rade wyzwolić jednocześnie z Yn622n 2 lampy z odbiornika (tj na stopce oraz kablem synchro). Dzięki za odpowiedz.
Nie wiem na jakich przesłonach chcesz robić zdjęcia, ani jak dale będą lampy od obiektu, bo od tego zależy potrzebna moc lamp.
200Ws to gdzieś 2-3x więcej światła niż w mocnych lampach reporterskich - na podstawie tego powinieneś móc określić potrzebną moc lamp.
Co do wyzwalania 2 lamp z jednego odbiornika - bez problemów.
przemek186
06-07-2015, 09:50
F16, odległość lamp myślę, że do 60cm. Czy taka moc wystarczy? Lampa systemowa będzie służyła za podświetlenie tła ew. A jakąś alternatywę do quantuum polecacie? W podobnej cenie.
Teoretycznie z lamp 200Ws przy f/16 i ISO 100 powinno Ci starczyć mocy na ok 0.7-1m (zakładając, że soft zabiera ok 3EV światła).
Co do samych lamp, to nie wiele mogę powiedzieć - ja mam tylko Quantuuma R+600 DP.
Znajomy ma 4 lampy Mircopro (2x300Ws i 2x400Ws) i sobie je chwali, ale mają pilota tylko 75W, a Quantuum Up! 150W.
przemek186
06-07-2015, 12:14
Jeszcze ciekawi mnie czy 75W wystarczy do podglądu. Może ktoś się orientuje czy lepiej 150 czy 75 wystarczy
75 to mało. Studio mozesz w 100% zaciemnic? Bo jak nie to potrzeba silniejszych pilotow.
A slabe piloty to zawsze i tak problem. Zle sie pracuje po ciemku. AF dziala slabo itd itp