PDA

Zobacz pełną wersję : Lampa Błyskowa Metz 48 AF-1 porady dla początkujących

wergie
26-06-2015, 12:00
Witam, kupiłam lampę Metz 48 AF-1 do mojego Nikona D3200.
Jestem jeszcze zielona w temacie choć co nieco czytałam i zapoznałam się z kopalnią wiedzy jaką jest instrukcja obsługi (może nie w 100%).
Mam jeszcze kilka pytań odnośnie użytkowania lampy i bardzo proszę o pomoc.

1. Jak zrobić zdjęcie nie wyzwalając błysku gdy lampa jest na sankach ( rozumiem że najprościej ją wyłączyć, ale jeśli raz robię z błyskiem a raz bez niego to czy jest sens ją wyłączać i włączać?)

2. Moja lampa bardzo ale to bardzo ciasno wchodzi w sanki, a wychodzi jeszcze trudniej. Mam wrażenie jakby lewa strona sanek była lekko ciaśniejsza, choć mam aparat od początku i raczej nie zaliczył upadku a sanek używałam kilka razy z wyzwalaczem błysku który wsuwał się bez problemu. Czy mogę tak wsuwać i wysuwać choć bardzo ciężko to idzie? Dosłownie muszę tą lampą kiwać, kręcić, wiercić i wychodzi po 0,1 milimetrze co kawałek...

3. Jakie funkcje będą mi działać z moim D3200 a jakie nie ( funkcja REAR np. nie wyświetla się w menu lampy. Będzie działać wypełnienie błysku, szybki błysk itd?)

4. Czy dam rady zamontować lampę do sanek amatorskiego Sony Alpha 35 albo ciut wyższego modelu. (Rozumie, że wtedy nie działało by TTL ale Manual chyba tak ? O ile by pasowało do sanek)

5. Czy ktoś poleciłby jakieś poradniki w języku PL na temat działania i funkcji tej lampy?

Mam nadzieje, że nie naruszyłam regulaminu, pozdrawiam i czekam na pomocne odpowiedzi :)

Krzychoo_
26-06-2015, 13:24
Podstawy pracy z lampą:
http://foto.jasiu.pl/
1. Najszybciej będzie włączać i wyłączać lampę. Jeżeli chesz to naciśnij guziczek od lampy i kręcąc kołkiem ustaw na wyłączoną.
2. Dziwne i nie brzmi to dobrze. Może z czasem się wyrobi, może trzeba będzie nieco podpiłować stopkę lampy.
3. Z tym Metzem powinno działać wszystko.