Zobacz pełną wersję : pierwsza lampa - pomocy
wizental
26-06-2015, 10:04
Na wstępie zaznaczę że kompletnie nie znam się na lampach więc mocno będę się sugerował Waszymi wskazówkami. Fotografuję reportaże w świetle zastanym, przeważnie w bardzo trudnych warunkach (podróże).
Potrzebuję jednak czasem sobie przyświecić ale muszę robić to szybko, bo chwila ucieka : )
Nie zależy mi na lampie nikona, może być odpowidnik w dobrej relacji możliwości/jakość/cena.
Ważne dla mnie abym mógł się skupić głównie na kadrze a nie na ciągłym ustawianiu lampy. istotna aby lampa miała również zdalne wyzwalanie
Pracuję na D300 i D700, często z manualnymi szkłami
Podpowiedzcie coś proszę....
nikoniarz
26-06-2015, 11:01
Jaka kwota wchodzi w grę?
wizental
26-06-2015, 11:08
Oczywiście wolał bym nie wydawać dużo. Docelowo były by to 2 lampy w systemie. Czy do 1000 zł jest szansa na coś sensownego ?
nikoniarz
26-06-2015, 11:16
YN-568 EX jako najtańsza opcja lub Metz 52.
wizental
26-06-2015, 11:25
coś takiego ? http://allegro.pl/yongnuo-yn-568ex-hss-ittl-nikon-master-gratisy-i5468603553.html
coś takiego ? http://allegro.pl/yongnuo-yn-568ex-hss-ittl-nikon-master-gratisy-i5468603553.html
Unikaj takich aukcji, gdzie sprzedający nie ma zielonego pojęcia co sprzedaje. Nie wiadomo czy to YN-568EX czy 568EX II czy do Nikona, czy do Canona.
Co do wyboru lampy - jak bym YN odradzał, szczególnie, że mają to być reportaże - większa awaryjność, mniejsza powtarzalność TTL, brak TTL-BL.
Teraz jeszcze pytanie - piszesz, że docelowo mają być 2 lampy - czy do zdalnego wyzwalania będziesz chciał używać CLS czy raczej wyzwalaczy radiowych ??
Przecież on nie sprzedaje lampy. On ją tylko zamawia w imieniu kupującego:
"Towar wysyłany bezpośrednio z zagranicznego magazynu producenta"
W tłumaczeniu na polski:
- kupujący jest odpowiedzialny za ewentualne opłaty celne i podatki