PDA

Zobacz pełną wersję : Fotografowanie lakierowanych karoserii i motoyckli

AdamZz
22-06-2015, 23:35
Witam Was,
Zajmuję się lakiernictwem, lakiernictwem customowym oraz malowaniem aerografem (http://www.aerografit.pl/aerograf.html) a także graffiti na ścianach (http://www.aerografit.pl/aerograf.html) i efekt swoich prac jak wiadomo staram się ująć i zamieścić w portfolio. Moje studio najczęściej odwiedzają kaski i motocykle, które docelowo dostają wykończenie matowe lub w połysku. Problemem nie rzadko staje się fotografowanie. Mój sprzęt to poczciwy Nikon D70 z obiektywem Nikkor 18-70 i filtrem polaryzacyjnym. Od razu mówię, że jestem laikiem i nie opanowałem większości funkcji jakie on oferuje. Zdjęcia robię na zewnątrz, rozkładając ciemne tło i ustawiając fotografowany kask, czy elementy motocykla w cieniu (względnie w słońcu gdy ów element jest zbyt ciemny lub gdy na zewnątrz jest zbyt mało światła, najwyżej wychodzi jeden blik od słońca).

Pierwszym problemem jaki spotykam jest różnica kolorów na zdjęciu w stosunku do rzeczywistych (co widać po tle, które jest zawsze to samo a inaczej wychodzi). Nie jest to najgorsze, bo da się wyrównać w programie graficznym, ale czy istnieje możliwość zniwelowania tego błędu z poziomu aparatu?

Druga sprawa: nierzadko przez wysoki połysk odbija się w elementach otoczenie - czyli także ja jako postać trzymająca aparat uwieczniam się na zdjęciu :) Czy na to macie jakieś sprawdzone sposoby?

Trzecia sprawa: myślę o wygospodarowaniu sobie części pomieszczenia (dwie ściany narożne) na cel właśnie zrobienia sobie studia fotograficznego do ww celów. Zależy mi na ciemnym tle pod zdjęcia czyli ściana będzie oklejona czarną folią matową. Czy ustawienie świetlówek z dwóch stron fotografowanego produktu wystarczy by ująć dobre zdjęcie powierzchnii?

Dodam i podkreślę (choć wydaje mi się to oczywiste), że zdjęcia muszą wychodzić przede wszystkim ostre i wyraźne.

r_m
22-06-2015, 23:47