Zobacz pełną wersję : Nikon d3200+ 18-105VR - Robienie zdjęć na weselu jako gość
jagodziarz
21-06-2015, 17:03
Witam,
Chciałbym was się doradzić czy dam radę z tym obiektywem porobić zdjęcia na ślubie? Najbardziej martwię się o brak dobrego światła (kościół, podczas zabawy), gdyż w tym obiektywie ciężko ustawić szybki czas naświetlania w ciemnych miejscach(tak by zdjęcie nie było rozmazane) zazwyczaj muszę schodzić do ustawień 1/2 - 1,5 , ale lekki ruch i już zdjęcie rozmazane.
Za wszystkie cenne rady bardzo dziękuję i liczę na zrozumienie, gdyż jestem początkującym fotografem :)
Pozdrawiam
Edit.
Zapomniałem dodać ,że przysłona zazwyczaj w f/3.5
Idziesz tam jako gość czy bierzesz za to jakieś pieniądze?
jagodziarz
21-06-2015, 17:12
Jako gość :), ale para młoda liczy, że zanim fotograf główny zrobi im te zdjęcia/ obrobi , to żeby mieli chociaż te moje do zobaczenia :). I dlatego mi zależy, nie chce zrobić sobie siary
Przede wszystkim podstawą jest normalna lampa błyskowa. Wbudowana tylko będzie psuła zdjęcia.
A do zamrażania ruchu używa się właśnie lampy błyskowej. Poza tym przy braku światła pozwala na normalne czasy.
jagodziarz
21-06-2015, 17:36
hmmm, a bez dodatkowych kosztów? Ta lampa aż tak faktycznie źle sobie radzi? A jakie są koszta nowej lampy?
Lampa wbudowana nie dość, że słaba, to nie można jej obrócić, aby blyskac z odbicia więc zdjęcia są nie ciekawie oświetlone.
Zewnętrzną lampą można dużo lepiej i ciekawie oświetlić.
Koszt - od ~400zl do 1600zl.
Z najtańszych można polecić Nissina Di600, pozniej Yongnuo YN-565EX, z droższych Metza 52 AF-1, z drogich Nikona SB-910
jagodziarz
21-06-2015, 19:42
Nic, będę próbował a jakieś rady, co do ustawień w kościele z tym obiektywem? Jestem również ciekaw jak to mi pójdzie z tym wbudowanym flashem. Będę starał się robić zdjęcia w RAW tak aby potem najwyżej je dopracować w domu by je doświetlić gdy będą za ciemne itd.
Niestety karta SD ma tylko 8gb, więc jakoś 259 RAWów wejdzie.
VitaVm13
21-06-2015, 20:19